Installatie XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Heb op men laptop windows ME staan. Deze windows wil ik vervangen door windows XP pro.
Ik heb de installatiediskettes van win xp pro.
Kan iemand me stap voor stap de procedure uitleggen om win xp te installeren op de laptop ?

Heb je echt geen CD-rom in je laptop.
Zit er wel internet op je laptop dit ivm. updaten van drivers etc.

Ik was misschien niet duidelijk maar ik heb wel een CD-rom op men laptop...en de zogeheten installatiediskettes zijn eigenlijk CD-roms...mijn excuus als dit voor verwarring zorgde...

Bijkomend vraagje: stel dat ik nu niet zou activeren, kom ik dan in d eproblemen op men laptop na dertig dagen ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raisa
Ik was misschien niet duidelijk maar ik heb wel een CD-rom op men laptop...en de zogeheten installatiediskettes zijn eigenlijk CD-roms...mijn excuus als dit voor verwarring zorgde...

Bijkomend vraagje: stel dat ik nu niet zou activeren, kom ik dan in d eproblemen op men laptop na dertig dagen ?

dan kan je gewoon booten van de xp cd en de c partitie verwijderen vanuit de installatie van xp. Wijst eigenlijk zichzelf. Staat ook uitgelegd met plaatjes in tweede link.

Je moet wel activeren ja, anders werkt xp niet meer na 30 dagen.

Betreffende dat activeren: de laptop en de gewone pc (vandaar dat ik over de gewone installatie cd-roms van win XP beschik - gewone PC heeft win XP) zijn beide van mezelf...men kan toch niet verwachten dat ik win XP nog eens opnieuw ga aankopen ?!?!
Het is toch geen illegale versie hé !

Maar je koopt maar 1 licentie. Wil je het ook nog op een andere pc installeren dien je nog een licentie aan te schaffen

En mag ik vragen waar je terecht moet voor zo'n nieuwe licensie & hoeveel kost die ongeveer ?

Ik zou zeggen neem ff contact op met Microsoft

Voor algemene vragen kunt u terecht bij het Microsoft Contact Center (MCC): 020 500 1500

Geplaatst door Raisa
Betreffende dat activeren: de laptop en de gewone pc (vandaar dat ik over de gewone installatie cd-roms van win XP beschik - gewone PC heeft win XP) zijn beide van mezelf...men kan toch niet verwachten dat ik win XP nog eens opnieuw ga aankopen ?!?!
Het is toch geen illegale versie hé !

officieel wel of je moet een corporate version hebben. wat je er mee doet, laat ik aan jouw over ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan