installatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan35

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
:) HELP mijn zoontje heeft een virus gehad op zn pc,wat hij hierna allemaal gedaan heeft zou ik niet weten,maar wil dus xp opnieuw installeren,vanaf cdrom alles gaat goed tot ik het scherm krijg" bestanden laden:windows executive" dan blijft hij vaststaan,ik heb ook al windows 2000 en win98 geprobeerd maar die komt niet verder dan schijfcontrole,wie o wie weet raad?
alvast bedankt namens mij en mn zoontje

Misschien kun je opstarten met een bootdisk en vervolgens de schijf formatteren en vervolgens XP installeren.

Tijdens de opstart van de installatie met windows XP, krijg je de mogenlijkheid om te formatteren in een bepaald bestandssysteem ntfs of fat 32 neem een van deze optie's, let ook op dat je hem weer op de C partitie installeer.

Met een opstart diskette kan je niet formatteren als het huidige bestandssysteem NTFS is. dus probeer het eerst met de instal-cd

groetjes speedtouch

scandisk

:( heb nu weer windows98se geprobeerd te installeren zodra hij vanaf cdrom gaat opstarten,begint scandisk station C te controleren,maar hij komt niet verder dan 10%,en welke toets ik dan ook indruk hij reageerd nergens meer op,en wat is eigenlijk scandisk?misschien domme vraag maar ben niet zon wizzard:)

Hoi Jan,

scandisk is een contole van windows, deze controleerd de HDD op slechte clusters.

Blijkbaar heb je teveel slechte clusters.

Hoelang blijft hij op die 10% staan, het kan dat je hem tevroeg wilt afsluiten, met de optie scandisk zet hij de slechte clusters buiten gebruik.

Probeer het nog eens opnieuw, zelf heb ik het eens meegemaakt bij iemand dat de pc de hele nacht bezig was.

Een andere optie is een diagnostic-tool downloaden van de fabrikant van je HDD.

Als je het merk weet van de HDD kan je dat ook doen, z'n tooltje controleerd de schijf en repareerd indien mogenlijk je Harde schijf.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan