installatiefout, Samsung S3 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Beste allen,

Tijdens een installatie van cyanogenmod liep mijn S3 ineens vast. Deze software overschrijft dan ook de oorspronkelijke firmware van mijn mobiel, waardoor mijn S3 niet meer terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling kan.
De mobiel wordt nu ook niet meer door mijn pc herkend. De pc ziet niet, dat mijn mobiel aan mijn pc is gekoppeld.

Hoe kan ik nu de firmware van Samsung weer op mijn S3 terugzetten?

Groeten,
peter smith

Met de back-up die je gemaakt hebt, zoals in elke tutorial benadrukt wordt dat je die moet maken, zal het zeker lukken ;)

En tot overmaat van ramp heb ik helaas deze niet gemaakt. :(
En dat is vervelend.
Is er nog een firmware voor S3 ergens nog af te halen? En hoe kan ik die weer op mijn mobiel terug te zetten? :confused:

Dat je geen backup hebt gemaakt is onvergeeflijk... :rolleyes:

Je zou kunnen kijken naar deze instructie, maar dan moet je wel zeker zijn dat je een GT-I9300 hebt. Je zult (gokwerk, want je hele toestel doet het nu niet) de XP firmware nodig hebben, zie lijstje in deze link
En haal vooraf de informatie van je SD-kaart (bijv. via een micro sd naar sd card adapter, als je in je pc/laptop een sd card aansluiting hebt), want mogelijk wordt die volledig overschreven.

Geen garantie, geen aansprakelijkheid geaccepteerd van mijn kant etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kun je nog wel opstarten in recovery? Want dan kun je MTP inschakelen en een nieuwe ROM er naartoe sturen. Zo niet, dan is je telefoon gebricked. Google daar eens op.

Mijn pc kan idd mijn mobiel niet vinden. Ook als ik de mobiel met de usb kabel aan de pc heb gekoppeld.
paniek, paniek.....

Soortgelijk probleem heb ik in het verleden ook gehad. Toen de officiële firmware van samsung wordt ververst, liep mijn mobiel ook vast. Maar toen heb ik gelukkig nog garantie van Samsung. en nu niet meer.

Heb je wel de moeite genomen om de gegeven links door te nemen?
Je zult zowiezo moeten proberen in recovery-/bestandsmodus te komen.

1.1 Turn off your phone.
1.2 Press the Home, Volume Down and Power buttons together.
1.3 Press Volume Up to continue when prompted

etc.
Dit is overigens verder het laatste posting die ik in jouw disussiedraad plaats.

Succes, hopelijk gaat het je nog lukken je gebrickte toestel te unbricken.

Tijs.

Kun je nog in downloadmodus komen? Indien dat mogelijk is kun je proberen met odin de standaard versie erop te zetten.

@ ndties: ik heb de hardreset ook geprobeerd, maar de mobiel start opnieuw op, maar niet meer verder dan het startscherm.
@ bassie9: De pc kan de koppeling met mijn mobiel vinden.

Ik heb vanmiddag de redding opgegeven. :( Ik heb de mobiel afgegeven aan een telefoonzaak. Ze hebben iemand om de firmware weer in mijn mobiel terug te zetten.

Uiteraard, nog bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan