Installatiemap wijzigen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

OePs

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Berichten
29
Hallo...

Ik heb ff een vraagje... Als ik iets wil installeren, dan wordt C:\Program Files aangegeven als standaard installatie map. Kan dat op één of andere manier ook ergens (in Windows) aangegeven/gewijzigd worden in bijvoorbeeld D:\Program Files? Heb wel een beetje zitten speuren, maar zo ff niks vinden.

Alvast bedankt...

Groet,

Sander. :)
 
Dit kan geloof ik met Tweak UI for Windows XP.

En anders nog wel met X-setup van QTEC.
 
Ik heb 't tooltje geinstalleerd, je kan idd hiermee de lokatie wijzigen, maar na het wijzigen heb ik 't getest en als ik iets willekeurigs installeer, dan geeft 'ie toch weer C:\Program Files aan als standaard. Maar als ik terug kijk in Tweak UI, dan staat ie ingesteld op D:\Program Files. :( Ik heb de computer ook al eens opnieuw opgestart, maar dat mocht ook niet baten. Moet er soms iets handmatig ingesteld worden ergens in XP?

In iedergeval bedankt voor de rappe reactie! :thumb:

Groet,

Sander.
 
Dit kan ook in de installer zelf zijn opgegeven he.. Wanneer de installer zelf altijd aanhoudt "c:\program files\" kun jij wijzigen wat je wilt natuurlijk..

In principe moet je het aanpassen, opnieuw opstarten en zou het moeten werken.

Even voor de duidelijkheid, wát heb je nu precies wáár aangepast in TweakUI?
 
Ja precies, zo had ik 't ook gedaan, maar blijt 'ie aangeven standaard C:\Program Files...

Ach, dan pas ik 't maar gewoon aan in de installer...

Bedankt voor de reactie...

Groet,

Sander.
 
Geplaatst door XP_PC



In "My Computer/Special Folders" dan de button "Change Location" en daar "Installation Path" op D:\Program Files gezet. Daarna bevestigd en PC opnieuw opgestart. Maar bij een willekeurige installatie wizzard krijg ik toch weer standaard C:\Program Files.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan