Installatieprobleem GTA IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

nosgaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
4
Beste mensen

Een paar maanden geleden heb ik GTA IV geïnstalleerd op mijn pc. Mijn grafische kaart was echter te licht dus wou ik het terug uninstallen. Ik vond echter geen uninstallbestand en ook tussen de softwarelijst in configuratiescherm was het niet te vinden. Ik heb dan maar gewoon de bestanden gedelete. Ik weet dat dit niet slim is maar wat moest ik anders doen.

Nu heb ik me een nieuwe grafische kaart gekocht waarmee het wel zou moeten werken maar als ik de setup start, geeft hij mij enkel de keuze tussen modify, repair of remove. Ik heb alledrie al geprobeerd zonder resultaat. Bij modify en repair creëert hij geen nieuwe bestanden en bij na remove krijg ik ook nog steeds hetzelfde scherm van modify, repair en remove

De pc vindt dus blijkbaar wel nog ergens bestanden, ook al geeft de zoekfunctie aan dat er niets meer van opstaat.

Als ik Windows opnieuw installeer zal het probleem wss wel opgelost zijn, maar dat neemt al snel een volledig dag in beslag. Zijn er mensen die een andere oplossing kennen?

Ik gebruik Windows xp, ik denk SP3.

Alvast bedankt

Nosgaz
 
Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad nog bestanden op de pc, de zoekfunctie helemaal voltooid en alle gevonden bestanden verwijderd?
 
Door de cd bladeren en alle gegevens in een mapje kopieeren GTA IV in Program Files.
Als het goed is staat op de cd een uninstall bestand.
 
Ja dan is het probleem waarschijnlijk wel opgelost, :)
maar.... er is dus nog ergens op je pc Gta IV kijk eenss bij "deze computer" en dan de schijf waar windows op staat dan "Program files" En dan zoeken naar "Rockstar games"
Verwijder die map en dan ook de "Prullebak" legen.
Als het goed is is dan Gta helemaal van je pc af
Bij "Documents" Staan ook nog save games, met de naam "gta iv user files" zoiets :p
Die kun je eventueel ook nog verwijderen.

En dan weer instaleren. :)
 
Laatst bewerkt:
De zoekfunctie gaf geen bestanden meer die iets met GTA IV te maken hadden, nee.

Ook alle mappen met rockstarsgames zijn reeds verwijderd samen met de GTA userfiles. De prullenbak heb ik echter niet nagekeken, daar zal ik nog es naar kijken.

Een aparte uninstall staat er niet tussen. Ik zal wel eens proberen om alles in een map GTAIV in program files te plaatsen en dan nog es de setup te laten lopen.

Ik laat nog iets weten als het lukt.
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook nog kunt doen is om een programma te downloaden dat je bestanden VOOR ALTIJD wist die je in je prullenbak hebt gedaan, zo moet GTA IV wel wegzijn!

Voorbeelden:

CCleaner
Glary Utilitie's (AANRADER)

Wanneer je CCleaner hebt kies je voor 'Vrije Ruimte Uitwissen'
Heb je Glary UtilitIE's kies dan voor: Modules, Privacy&Beveiliging, Bestanden Uitwisser.
Vink je ahrde schijf aan.

Succes!

P.S: Ik raadt Glary Utilities aan!
 
Daar kan ik mee in stemmen "Glary Utilitie's "
Is idd een goed progje.

Nog een tip, Maak eens een nieuw account aan en instaleer daar es op (zover het lukt )

Groet, Hessel
 
Bij het proberen verwijderen via de setup geeft hij nu de foutmelding:
"Failed to release SecuROM license"

Wanneer ik dit opzoek met de zoekfunctie kom ik bij een verborgen map uit. Ik heb alles verwijderd uit de map maar 1 bestand kan hij niet verwijderen, zelfs niet met ccleaner of glary utilities. Eniger ideeën?
 
Is een beveiligde map, ik zou het eigenlijk niet verwijderen, het is niet voor niets verborgen.

De fout gewoon negeren!
 
Ik heb het gevonden; onderstaande uitleg vond ik op een GTA forum en deze werkt:

use spybot 1.62, go to advanced, then tools and finaly uninstall info, find the uninstaller entry of gta4, delete it.

Alvast bedankt voor alle hulp
 
Volgens mij instaleerd Rockstar Games ook GTA IV files in "WINDOWS" maar ik raad je aan daar niet te gaan removen
Instaleer gewoon je pc opnieuw:confused:
 
Inderdaad, er wordt ook in de map Windows geinstalleerd.
Maar als je toch Windows opnieuw gaat installeren waarom zou je dan die rockstar map niet kunnen verwijderen, dan maakt het toch niet meer uit!
 
Idd, Gewoon je Schijf formateren dan is die map weg.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan