Installatieprobleem SilverCrest usb-headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Gisteren bij de Lidl een goedkoop headsetje gekocht, SilverCrest MHS-5100, heb er links en rechts toch aardige dingen over gelezen. Maar bij mij gaat het al mis bij de installatie...

Als ik het inplug (USB) wordt de nieuwe hardware gezien en... automatisch geinstalleerd!
Maar de CD (in miniformaat) wordt niet gebruikt.
Het beloofde programmaatje wat in de handleiding staat is niet meegenomen natuurlijk.
De hoofdtelefoon werkt dan overigens wel, de microfoon niet.
Als ik daarna dus probeer via de CD de setup te draaien krijg ik nadat de install begint een foutmelding die erop neerkomt dat ik het apparaat moet aansluiten.
Maar dat zit er dus al in...
De installatie wordt niet uitgevoerd.

Als ik het USB-apparaat wat in apparaatbeheer erbij is gekomen verwijder en het andersom probeer (eerst CD) blijft de fout over het niet aanwezige apparaat.

Waar ik een conflict mee vermoed:
Het programma van de Headset (USB 3D Sound-Configuration) ziet er wel heel erg hetzelfde uit als een progje wat reeds op mijn Medion-PC draait:
c-media 3d audio, waarin soortgelijke plaatjes staan als in de handleiding van de Silvercrest.

Toen ik probeerde "een" C-media driver te verwijderen en de PC herstart moest worden, kreeg ik daarna een b.s.o.d......
Weer een herstart later leek alles weer in orde, inclusief bestaand geluid...
Maar de headset...

Klinkt inderdaad als een conflict maar hoe los ik dat op?

Ik twijfel nu of het een conflict is... Vanavond even geprobeerd op een heel andere PC: zelfde probleem! De software van de CD "ziet" de hardware gewoon niet en installeert zich niet.
Ik heb ook nog de (laatste versie van de) software gedownload van de SilverCrest website maar daar gebeurt precies hetzelfde mee!

Die USB Headset installeert gewoon als een 2e externe geluidskaart, helemaal niks mis mee!

Wanneer de set zonder de min-cd goed herkend wordt, de cd ook niet gebruiken!

Vervolgens alleen de juiste instellingen in Windows kiezen en dat is alles!

Ja dat dacht ik ook maar de microfoon weigert dienst.
Wat ik ook aanklik.
Ik heb inderdaad het device gekozen in alle audioinstellingen, volume, etc.
Maar er komt geen geluid uit de mike, wat ik ook probeer.

De hoofdtelefoon blijft ook zeer zacht en laat zich niet echt verder verbeteren in de audio-software.

Ik heb inmiddels ook een berichtje gestuurd naar Targa, wie weet hebben ze daar nog tips...

Anders breng ik 'm volgende week terug... Misschien is dit exemplaar gewoon kapot... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan