installatieprobleem USB 2.0 kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietsa62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Onlangs heb ik een MP3 speler aangeschaft. Het dataverkeer verloopt via een USB 1.1 hub omdat ik een oude computer heb; Pentium II, 80 GB, werkgeheugen slechts 192MB.
Om de overdracht van muziek sneller te laten verlopen heb ik heb geprobeerd om een USB 2.0 kaart in een PCI-slot te zetten. Maar welk slot ik ook probeer, na installatie start de computer niet meer op, pas als ik het kaartje weer verwijder. Is het gewoon niet mogelijk om een 2.0 kaart in mijn pc te zetten?

Wie kan me hier meer over vertellen?:rolleyes:

Ik vraag me af of USB 2.0 de oplossing zal zijn als ik het systeem bekijk en de geinstalleerde besturing. XP op 192 mb werkgeheugen en een PII
Ik denk dat het er niet veel sneller van zal worden.

Heb je de PC uitgezet en de stekker uit het stopcontact toen je de kaart er in geplaatst had ?

Intussen een paar uur later, in slaap gevallen toen ik de kinderen naar bed bracht; ja, comp. uit, kaart er in;) ;) :confused:

Kaart in een andere comp geprobeerd?

Kaarten van Trust, Sweex en vroeger Qtec wil(l)(d)en wel eens niet werken.

Ook in de bios de irq toewijzing op auto zetten zou kunnen helpen, indien die daar nog niet op staat.

bedankt LP
't is inderdaad een Sweex kaart, zal hem in een andere pc proberen en de irq toewijzing op auto zetten mocht dit nog niet zo zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan