installatieprobleem win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbezemer

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
6
Ik tracht windows98SE te installeren nadat ik winXP-profesionel van mijn leptop middels format c: heb verwijderd. Iedere keer als ik win98 tracht te installeren kom ik niet verder dan scandisk. Deze geeft aan dat op c: beschadigde bestanden staan die vervolgens worden gerepareerd. Dit proces gaat naar het schijnt eindeloos door.
Is er een methode om dit proces te omzeilen?
 
Is de cd van de instalatie beschadigd of is de opstartdiskette beschadigd?
 
Probeer eens te formatteren met de opdracht format c:/u

Door die toevoeging wordt je schijf helemaal gewist en blijft er niets achter.

Guus.
 
Even een goede raad en het moet lukken:

Nieuwe partities aanmaken met fdisk.
Opstarten met opstartdiskette win98 dan fdisk/mbr vanaf de a:/schijf hierna oude partities verwijderen en nieuwe aanmaken heb je de schijf gefomateerd op NTFS dan nondos partitie verwijderen en daarna nieuwe aanmake daarna opnieuw formateren.

Succes


Bijlage beschrijving Fdisk.
 

Bijlagen

  • fdisk en mbr.doc
    37 KB · Weergaven: 19
Mijn excuses voor de late reacties op de gedane suggesties. Om een voor mij onduidelijke reden heb ik niet de mogelijkheid en/of rechten (meer) om onder mijn oude inloggegevens te reageren. Ik heb mij dus opnieuw aangemeld.
Bij deze mijn reacties op de alle tot nu toe gedane reacties:
1 Als ik via het commando fdisk kijkt, zie ik bij de partitiegegevens onder systeem FAT32 staan.
2 Ik heb zowel de cd-rom als de siskette getest op een andere computer, deze werken
3 Als ik de opdracht format c:/u geeft wordt ik wel gewaarschuwd dat alle gegevens op de schijf verloren gaan, nadat ikenter indrukt komt de computer zonder enige aktie direct terug in de a:prompt.
4 na het commando fdisk/mbr krijg ik de mededeling dat de notatie van de parameter c: ongeldig is. Het commando fdisk zonder toevoeging werkt wel. Wl ik echter de primaire partitie verwijderen dan wordt gevraagd de volumenaam in te vullen. Deze is weergegeven in een soort tekens die niet op mijn toetsenbord voorkomen t.w.: º º º º fïF
Op deze pc lukt het wel met de via de alt-toets. De laptop reageerd echter niet op de alt-toets.
 
Vooralsnog probleem opgelost.
Toch nog enige keren scandisk uitgevoerd waardoor op een gegeven moment de volumenaam van de primaire patiteit is komen te vervallen. Vervolgens partiteit verwijderd en wederom opnieuw aangemaakt. Met format c:/u schijf geformeert. PC is (tot nu toe met succes) doende met de installatie van win98.
Sjj, Guus en uiteraard de anderen bedankt voor jullie suggesties.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan