installatieproblemen met pci card

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriks11512

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Ik probeer een pci card van merk conceptronic te installeren. Ik volg letterlijk de instructies. Toch geeft de wizard van windows aan dat de hardware niet geinstalleerd kan worden. De wizard vindt de hardware. Het icoontje heeft alleen een uitroepteken. Ik heb een laptop van het merk Acer aspire 1310 en er is Windows xp home edition op geinstalleerd. De drivers zijn van de cdrom geinstalleerd en ik heb ze zelfs gedownload van de site van conceptronic. Toch kunnen ze niet gevonden worden.
Wie kan mij helpen.
Erik

Toch geeft de wizard van windows aan dat de hardware niet geinstalleerd kan worden.
Geeft-ie soms een waarschuwing dat het stuurprogramma niet compatible is met Windows, of dat het stuurprograma niet digitaal ondertekend is?
Dan toch installeren, kan geen kwaad.

Edit: Welkom op Helpmij!

Laatst bewerkt:
Geeft-ie soms een waarschuwing dat het stuurprogramma niet compatible is met Windows, of dat het stuurprograma niet digitaal ondertekend is?
Dan toch installeren, kan geen kwaad.

Edit: Welkom op Helpmij!

Het geeft geen waarschuwing. Het enige dat ik doorkrijg is dat het niet geinstalleerd kan worden omdat het de bijbehorende software niet kan vinden. Zelfs niet als ik de wizard handmatig stuur naar de d schijf of het path.

Probeer eens in Configuratiescherm, Hardware. Kies voor handmatig instellen. Als het goed is staat de PCI-Card in de lijst van apparaten. Zoniet scroll dan door naar onderen, Nieuw apparaten toevoegen, kijk of de card er nu wel tussen staat en "surf" dan opnieuw naar je installatiebestand. Hopelijk zit daar een inf-file bij.
NB: misschien moet je hierbij een aantal extra tussenstappen zetten.
Lukt het nog niet, doe hetzelfde maar "surf" naar C:\Documents and Setting\user\Local Settings\Temp.
Sommige installer-exe's zetten in een mapje in Temp hun installatiebestanden.
Dubbelklik anders op een exe-file in een van die mapjes, als dat op een setup van je PCI Card lijkt.

Laatst bewerkt:
Probeer eens in Configuratiescherm, Hardware. Kies voor handmatig instellen. Als het goed is staat de PCI-Card in de lijst van apparaten. Zoniet scroll dan door naar onderen, Nieuw apparaten toevoegen, kijk of de card er nu wel tussen staat en "surf" dan opnieuw naar je installatiebestand. Hopelijk zit daar een inf-file bij.
NB: misschien moet je hierbij een aantal extra tussenstappen zetten.
Lukt het nog niet, doe hetzelfde maar "surf" naar C:\Documents and Setting\user\Local Settings\Temp.
Sommige installer-exe's zetten in een mapje in Temp hun installatiebestanden.
Dubbelklik anders op een exe-file in een van die mapjes, als dat op een setup van je PCI Card lijkt.

De wizard hardware toevoegen kan de hardware vinden. Vervolgens geeft de wizard aan dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd (code 28). Vervolgens geeft de wizard aan dat het de benodigde software niet kan vinden. Zelfs niet als ik het handmatig er naar toe stuur de software is niet geinstalleerd op map Temp Maar in de de map program files,

Zelfs niet als ik het handmatig er naar toe stuur de software is niet geinstalleerd op map Temp Maar in de de map program files,
Het definitief geinstalleerde programma staat inderdaad in C:\Program Files. Maar wat ik bedoel is een tussenstap die sommige installers maken. Ik geef nog eens de volgorde. Configuratiescherm, Hardware, de Wizard nieuwe hardware opent, Volgende, er wordt automatisch gezocht, in volgende scherm selecteren Ik heb de hardware aangesloten, Volgende, naar beneden scrollen tot Nieuw apparaat toevoegen, Volgende, selecteren De hardware installeren die ik handmatig uit een lijst selecteer (geavanceerd), Volgende, in de lijst jouw soort van PCI Card kiezen (Netwerkadapter?), Volgende en in vervolgscherm kiezen voor Bladeren en in kleiner vervolgscherm weer Bladeren. In dit laatste bladerscherm naar C:\Documents and Settings\user\Local Setting\Temp. Of misschien naar Windows\Temp, of naar C:\Documents and Settings\All Users\ Application Data\Conceptronic, of misschien Program Files\Conceptronic\Setup?

Van die laatste fase hierbij een klikbaar plaatje.

Laatst bewerkt:
Het definitief geinstalleerde programma staat inderdaad in C:\Program Files. Maar wat ik bedoel is een tussenstap die sommige installers maken. Ik geef nog eens de volgorde. Configuratiescherm, Hardware, de Wizard nieuwe hardware opent, Volgende, er wordt automatisch gezocht, in volgende scherm selecteren Ik heb de hardware aangesloten, Volgende, naar beneden scrollen tot Nieuw apparaat toevoegen, Volgende, selecteren De hardware installeren die ik handmatig uit een lijst selecteer (geavanceerd), Volgende, in de lijst jouw soort van PCI Card kiezen (Netwerkadapter?), Volgende en in vervolgscherm kiezen voor Bladeren en in kleiner vervolgscherm weer Bladeren. In dit laatste bladerscherm naar C:\Documents and Settings\user\Local Setting\Temp. Of misschien naar Windows\Temp, of naar C:\Documents and Settings\All Users\ Application Data\Conceptronic, of misschien Program Files\Conceptronic\Setup?

Van die laatste fase hierbij een klikbaar plaatje.

bedankt je hebt me op weg geholpen. ik krijg nu een melding dat de hardware en de software is geinstalleerd. Ik krijg nu alleen een ,melding dat het apparaat niet kan starten een foutmelding code 10

NB: dit bericht is overgenomen uit deze thread van dtbeta3 want die heeft zijn eigen topic gekregen.

Het is nu belangrijk om even te melden om welke PCI Card het gaat. De foutcode wordt misschien wat duidelijker als je aangeeft of het een netwerkadapter of iets anders is.

Het is nu belangrijk om even te melden om welke PCI Card het gaat. De foutcode wordt misschien wat duidelijker als je aangeeft of het een netwerkadapter of iets anders is.

het is een 54mbps Wireless netword card c54rc version 2.0

De Supportsite van Conceptronic is niet zo toegeankelijk voor een buitenstaander zonder productcode. Misschien kan je zelf eens rondkijken in hun FAQ?
Maar Microsoft Support heeft wel een uitgebreid verhaal over foutcode 10.
De manier waarop je de drivers voor je Card hebt moeten installeren is eigenlijk een beetje "antiek", iets wat in de MS-site ook wordt aangestipt. Ik weet niet beter te adviseren dan dat je alle punten van MS naloopt. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan