Installatieproblemen windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

stupiddiver

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste experts,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een computer gekocht die op Vista werkte. De computer deed het prima, maar i.v.m. snelheid had ik ervoor gekozen XP erop te zetten. Tevens wilde ik enkele kaarten uit mijn oude systeem overzetten. Dat is allemaal prima gelukt, op 1 ding na.... Ik had op internet gelezen dat aangeraden werd om de cmos te resetten. Dit heb ik gedaan en vervolgens in de Award Bios gemeld dat de pc op moest starten van de DVD speler. Hierop heb ik de harde schijf geformateerd met behulp van de xp installatie cd. Voor zover ging alles prima. De gebruikelijke schermen van het installatieproces zagen er prima uit, maar zodra de computer bij het onderdeel "aparaten installeren" halverwege dat proces komt, start hij gewoon weer opnieuw op en begint het installatieproces weer tot het moment van halverwege aparaten installeren.

Moet ik iets in de bios veranderen? Ik heb iets gelezen over mogelijk IRQ problemen en ESCD, maar voordat ik het probeem mogelijk erger maak, hoop ik dat iemand mij over dit probleem goed kan adviseren

Alvast bedankt voor uw inspanning.

Koppel alles los wat niet noodzakelijk is voor een goede werking van je pc. Dat wil zeggen, alleen beeld, muis en toetsenbord aansluiten. Andere pci kaarten en 2e hdd/dvd drives loshalen.

Dan weer proberen

Hoi,

Heb je een sata hdd? Je zult eerst deze drivers moeten installeren alvorens je verder kunt gaan met het installeren! Deze driver zul je van de site van je hdd fabrikant moeten downloaden. Vervolgens zul je deze driver op een diskette of usb stick moeten zetten. Dan zul je vanaf de windows xp cd moeten opstarten en tijdens dit proces zul je op F6 (Dit lees je onderin het scherm) moeten drukken en de aanwijzingen volgen om de sata drivers via de diskette te installeren! Daarna zul je windows xp goed kunnen installeren.

Of je zult de satadriver moeten slibstreamen in een eigengemaakte windows xp installatie cd! Dit kan met het gratis programma nlite.

Of als je download via torrents, een unattended windows xp sp3 downloaden!

succes..

@chico79: Volgens mij is hij de fase waarbij een SATA-driver nodig zou zijn allang voorbij. Per slot heeft hij de harde schijf ook gewoon kunnen formatteren met de XP installatie-cd en ging het grafische gedeelte van de setup tot aan de installatie van de gevonden apparaten.

@topic-starter: Heb je een Dell computer?

Verder m.b.t. je vraag: Normaal gesproken gaat Windows apparaten overslaan die uiteindelijk blijkbaar niet ondersteund worden.
Uitleg: Ik had recent een Dell computer waarbij ik de setup wel 6 keer moest starten voordat ik verder kon. Een of andere ondersteuning voor een apparaat werkte niet rechtstreeks vanaf de XP cd. Na die enkele keren herstarten en weer opnieuw setup ingaan kwam uiteindelijk de installatie wel voor elkaar. Hierna heb ik voor de apparaten die nog geen drivers hadden op Internet drivers gedownload en geïnstalleerd.

Succes,

Tijs.

hmm, je kon wel eens gelijk hebben dnties! Maar een interrubt lijkt me ook sterk! Tegenwoordig wordt alles vanzelf toegewezen toch?:confused: En misschien is het toch een del lding...

Probleem opgelost.

Beste helpers,

Ik heb nog niet eerder kunnen reageren, maar het probleem is opgelost. Het zat in een vrij onverwachte hoek. Het systeem had namelijk eerder op vista goed gedraaid. Heb het systeem gekocht en wat componenten van mijn oude systeem overgezet. Heb ook 1 geheugenmodule overgezet en had in de BIOS de optie Check niet op SPD gezet.... Na dit gedaan te hebben ging het geheugen in Dual channel mode en was het probleem opgelost.

Nogmaals bedankt en een fijn wekend,

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan