installeer van eigen programma + mappen aanmaken + extra files

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordumus

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo

Ik heb enkele vraagjes, het gaat over vanalles en sommige kan ik wel deels zelf oplossen maar er zit altijd wel ergens een klein probleem waar het niet meer lukt.

1) Voor een tamelijk uitgebreid programma zou ik o.a. mappen moeten kunnen aanmaken in Program Files en ProgramData (2 mappen die iedereen normaal in zijn C:\ heeft staan) maar omdat die read only zijn lukt dat niet. Hoe kan ik dit veranderen?

2) Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gebruiker kan kiezen waar het programma geïnstalleerd wordt? (Als ik nu een gepublished programma installeer, kan je het openen via je startknop maar ik zou geen idee hebben in welke map hij dat nu echt gezet heeft. En ik zou die map zelf willen kiezen)

3) Is het mogelijk om bepaalde bestanden (zoals een txt-bestand) bij de installatie te stoppen zodat ik, als ik dat bestand wil oproepen, dat vanuit het start-up path kan doen (en hoe werkt dit dan specifiek?)

4) Hoe kopieer ik een bestand uit mijn 'resources' naar een map?

Bedankt alvast.

mvg.
Jordumus

Hallo,

Je kunt je setup ook met Inno Setup maken, kies dan voor het Quickstart pakket, dan kun je met ISTool heel makkelijk een setup maken...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Je kunt je setup ook met Inno Setup maken, kies dan voor het Quickstart pakket, dan kun je met ISTool heel makkelijk een setup maken...

theblindman.

Dat setupprogramma werkt uitstekend! Bedankt daarvoor! ;)

Vraag 2, 3 en 4 kan geschrapt worden, 1 nog niet :)

Hallo,

Met dat ISTool kun je oook mappen, bestanden en snelkoppelingen laten toevoegen in elke willekeurige map. (ProgramData zit alleen in Vista en nieuwer...)

theblindman.

Hallo,

Met dat ISTool kun je oook mappen, bestanden en snelkoppelingen laten toevoegen in elke willekeurige map. (ProgramData zit alleen in Vista en nieuwer...)

theblindman.

Erg bedankt alvast.

Nu zit ik nog met volgend probleem:

Ik start dat programma voor een instal-prog te maken, ik selecteer de setup van mijn vb.net programma als main en voeg alle bestanden (+ alle bestanden die ik krijg als ik progjes publish) bij het programma) maar als ik dan de setup uitvoer die ik net aangemaakt heb moet ik ook nog de setup van het vb.net progjes uitvoeren. Kan ik zorgen dat dit in 1 keer gebeurt?

Als dit niet kan: toch al bedankt, het is al een hele betering met dit programma. :)

nogmaals bedankt.

Hallo,

Het is de bedoeling dat je de setup alles laat doen, dus niet je met VB.NET gemaakte setup... Dus als Exe geef je in ISTool zeg maar de EXE aan van je programma....

Je hoeft trouwens de volgende bestanden niet toe te voegen:
*****.pdb
*****.vshost.exe
*****.vshost.exe.manifest
*****.xml

***** = de naam van je programmatje ;).

Met vriendelijke groeten en graag gedaan,
theblindman.

Hij geeft een foutmelding als ik dat doe. iets in de aard van:

kan het bestand niet uitvoeren:
*dir. path*

createprocess mislukt; code 193
%1 is geen geldige win32-toepassing.

Als ik erna het handmatig uitvoer lukt het wel...

En intussen een andere vraag:

Hoe kan ik bvb een achtergrondafbeelding van een form een bestandslocatie laten zijn? Ik zou op die manier een beetje last van mijn programma halen en niet alles in resources zetten maar in een map waaruit hij het haalt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kun je dat niet in de Load routine kwijt?
Maar dat weet ik ook niet zeker...
(Wat geeft die foutmelding? de setup of jouw geschreven setup?)

theblindman.

Hallo,

Kun je dat niet in de Load routine kwijt?
Maar dat weet ik ook niet zeker...
(Wat geeft die foutmelding? de setup of jouw geschreven setup?)

theblindman.

de setup van dat programma voert automatisch mijn setup uit, en dan geeft hij die fout.

en hoe moet ik dat doen met die load routine?
Het is namelijk zo dat we met 2 mensen een (soort van) spel aan het maken zijn. En momenteel gebruiken we wel allemaal .bmp afbeeldingen maar die zullen later vervangen worden door .jpg's en we merken nu al dat het spel hierdoor vertraagd wordt dus zoek ik manieren om bvb i.p.v. via resources, via de harde schijf dingen op te laden zodat het spel minder last heeft. Als je andere oplossingen zou hebben mag je die ook altijd zeggen.

(later zal er ook muziek en eventueel flash aan toegevoegd worden dus dan zal het spel nòg meer vertragen, wat we willen tegengaan)

note: Muziek kan ik extern openen via media player, dus dat vormt geen probleem)

Nogmaals enorm bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik werk zelf niet zo met afbeeldingen in VB.NET (zie mijn gebruikersnaam). Ik zou .PNG afbeeldingen gebruiken als dat kan, want die geven de beste kwaliteit tegen de minste opslagruimte.

Is het niet veel handiger om alles door die InnoSetup te laten doen?
Het is jammer dat Media Player geen .OGG bestanden af kan spelen, want die zijn ook erg klein en toch klinken ze niet verkeerd...

theblindman.

Hallo,

Ik werk zelf niet zo met afbeeldingen in VB.NET (zie mijn gebruikersnaam). Ik zou .PNG afbeeldingen gebruiken als dat kan, want die geven de beste kwaliteit tegen de minste opslagruimte.

Is het niet veel handiger om alles door die InnoSetup te laten doen?
Het is jammer dat Media Player geen .OGG bestanden af kan spelen, want die zijn ook erg klein en toch klinken ze niet verkeerd...

theblindman.

ok. En bestaat er een andere manier dan om muziek te laten spelen? of zijn er andere manieren om mijn programma te versnellen?

nog iets: is het mogelijk een array als setting te plaatsen?

en nog iets :o Kan je een timer plaatsen die blijft doorlopen ook als je van form veranderd?

Nogmaals bedankt ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan