Installeerprobleem windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

macmaster

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Berichten
28
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met het installeren van windows op een computer. De orginele windows 98 cd wordt niet als boot geladen (computer geeft ATAPI CDROM BOOT: Failure... bij het opstarten en slaat de cdrom verder over) Ik heb ook verschillende bootdisks geprobeerd met cd-rom ondersteuning. Maar ook hierbij kan ik geen cdrom lezen. De drive wordt wel gevonden als ik E: type maar daarna kan deze niet gelezen worden want de pc geeft: Apparaat niet klaar, bezig met lezen en dan de opties Afbreken, Opnieuw, Mislukt.

De cdrom is een samsung scr-3231

Heeft iemand een oplossing voor mij

Groeten Maarten
 
Ga naar je bios toe en zet de cd-rom drive op nr 1, hd op 2, en floppy op 3 dan start je comp wel op vanaf de cd-rom drive suc6 ermee

Groetjes,
 
bedankt voor je reactie maar het heeft helaas niets uitgehaald. De computer geeft nog steeds Atapi CDrom Boot: Failure
 
ik heb geen driversdiskette van de samsung scr-3231 dus dat is ook een probleem. Kan ik die evt. ergens vinden?

mvg Maarten
 
Zitten alle kabels wel goed vast kijk daar dan eens na volgens mij zit er iets los. Want je hebt nameklijk geen drivers of iets nodig voor een cd-rom speler
 
Had hier afgelopen weekend hetzelfde probleem.
A; Cdrom (te) beschadigd
B; CD speler (bijna) overleden

Kijk eens of de speler nog wel gewone (originele) cd's kan lezen, als dat het geval is kan je eventueel proberen om de Win98 cd opnieuw te branden, en dan bij voorkeur op zo langzaam mogelijke snelheid (4x).
Mocht dit niet werken, dan wordt het echt een nieuwe CD speler.........

Groetjes,
Martin.
 
hoi,

ik heb gecontroleerd of alle kabels vastzitten en ze waren allemaal goed aangesloten. Maar ik heb waarschijnlijk wel drivers nodig die ik in dos kan installeren
 
De cd-rom drivers, die op een "goede" opstartfloppy staan, zijn voor jou cd-rom voldoende.
Je hoeft niet daarvoor aparte drivers te installeren.
Tenzij het een SCSI cd-rom is wat bij jou, neem ik aan, niet het geval is.
Kijk eens of een nieuw gedownloade opstartdiskette wil helpen;
www.bootdisk.com

Ik neem aan dat je niks aan de jumper instellingen veranderd hebt?
(master/slave)
 
Je kan drivers installeren tot je een ons weegt, het zal echt NIET helpen :)

Groetjes,
Martin.
 
ok dan ga ik morgen een ander cd-rom station inbouwen om te kijken of het daar aan lag.

bedankt voor de reacties
groeten Maarten
 
ik had toch niets te doen dus ben ik vast begonnen met het inbouwen van een ander cdrom station. Hierna kon ik meteen beginnen met het installeren van windows 98. Het oude station was dus inderdaad overleden.

bedankt voor de reacties want mijn probleem is nu opgelost.

Groeten Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan