installer kapot en vastlopen op configuratie scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
windows installer op xp sp 2 home wil niet meer, krijg de foutmelding dat als ik het op laat roepen het niet bereikbaar is en ik in veilige modus werk of dat installer niet goed geinstalleerd is. Al wat tips van dit forum opgevolgd bij een soort gelijk probleem, maar niets helpt. Nu wilde ik sp2 eraf halen en dan windows installer handmatig downloaden en installeren, in de hoop dat dat wel lukt ( nu krijg ik foutmelding dat nieuwere versie in sp 2 zit). Maar als ik naar het configuratiescherm ga loopt het vast, explorer.exe heeft een fout gemaakt en wordt afgesloten, en dan de mogelijkheid de fout te melden. Al 2 weken terug gezet met systeemherstel, maar de fout blijft. (verder terug kan niet, want toen ik er kwam werken stond systeemherstel uit, kostte zoveel ruimte). Wat kan ik nu nog doen op een pc zonder windows cd (tis een dell waar alles al opstond, ik haat zoiets)

Ook met Dell heb een een cd waarop Windows staat.
Bovendien heb je een cd waar restore (of zoiets) op staat. Hiermee gaat je systeem weer naar de originele staat.
Kijk maar eens goed tussen je spullen.

volgens de baas zat er niets bij, en al zou er wel wat bij zitten, dan is het er niet meer. Het is een dimension 2400.

Toch klagen bij je baas. Niet zo aardig dat hij iets geeft waar geen cd's bij zitten. Bij een bedrijf moeten ze toch minimaal over een soort 'moeder-cd's 'beschikken.
Nu heb je het probleem.............anders over een poos wel. Windows kopen? Dell er af?
Welk nummer van Isscript.msi heb je in huis gehaald?
Ik heb hier b.v. 8.

nu krijg ik foutmelding dat nieuwere versie in sp 2 zit
Valt het servicepack te uninstallen via 'Software'?
Als het daarin zit heeft het misschien zin te uninstallen en daarna er weer op te zetten.

Het is een van drie pc's op het werk die ik onder mijn hoede heb genomen. En in "software" kan ik niet komen omdat het configuratiescherm vastloopt bij het opstarten daarvan. Ik heb nu wel iets gevonden op de site van dell dat ik de fabrieksinstellingen weer terugzet, maar nu vraag ik me af of dat met de windows zo is, dat ik straks niet met een pc zit waar we helemaal niets meer mee kunnen.
En die cd's die er dan bij zouden horen kunnen ook wel eens "geleend" zijn, maar dat is is off topic.

Heb je onder start dan niet Programmatoegang- en instellingen staan? Dan hoef je niet via configuratie.

Het probleem is opgelost, via omweg sp 2 kunnen verwijderen, toen deed installer het weer, programma's geinstalleerd en sp2 terug opgezet, en het werkt weer als een zonnetje. Dank voor jullie hulp :love: :) :D :thumb:

Mooi zo!
Is het trouwens niet mogelijk een een kopie te maken van die Dell-partitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan