Installer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Berichten
106
Beste helpers,

Tijdens een poging om itunes op mijn windows computer te zetten, kreeg ik de foutmelding dat mijn installer niet up-to-date zou zijn. Na een google het volgende uitgevoerd (http://support.microsoft.com/kb/315353/nl)

Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ cmd in het vak Openen en klik op OK.
Typ msiexec.exe /unregister bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Typ msiexec /regserver en druk op ENTER.
Controleer of de account SYSTEM de toegangsmachtiging Volledig beheer heeft voor het onderdeel
HKEY_CLASSES_ROOT

Probleem is nu dat na het opstarten er geen icoon meer verschijnt. CtrAltDel werkt nog wel om af te sluiten/herstarten enzo maar verder kan ik ik niets.
Wie heeft een oplossing voor dit ongemak?

Gr Hans
 
Ik heb geen directe oplossing voor je opstartprobleem, maar de oplossing die je uitvoerde update niet de versie van Windows Installer.

Je moet Service Pack 2 of Service Pack 3 installeren (als dat nog niet was gebeurd) en daarna wat hier staat, dus Windows Installer 4.5.

Nogmaals: Even geen oplossing bij de hand voor je opstartprobleem.

Tijs.
 
Met die CtrlAltDel krijg je toch taakbeheer?
Zo ja, bij toepassingen explorer.exe ingeven en op activeren drukken, wil dat?
 
Onder Toepassingen in Taakbeheer staat niets, de lijst is leeg.
Wanneer ik explorer.exe ingeef onder Nieuwe taak gebeurt er niks.
Processen staan er genoeg, waaronder ook explorer.exe

Tijdens dit schrijven (laptop) start XP (desktop) tergend langzaam op.... er ontwaakt iets, geloof ik.
De computer is opgestart maar werkt nu vreeeeeselijk langzaam
 
Laatst bewerkt:
Zou beginnen dan met via de XP cd en de repair console een chkdsk /r uit te voeren.

Overigens is het logisch dat bij toepassingen niets staat, die dien je daar zelf in te geven, alleen als er wat is geopend staat het daar maar explorer zelf sowieso niet.
 
Er zijn fouten gevonden en ook gerepareerd...?
Het systeem doet er nu ongeveer 5 minuten over om een scherm te openen. Heeft dat iets te maken met de stappen die ik doorlopen heb in 1e instantie? Hoe kan ik dat weer ongedaan maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ohww, sorry :eek:
Ik heb, zoals je schreef, chkdsk /r uitgevoerd, tijdens reboot F8 -veilige modus- gekozen en zo een herstelpunt van vorige week uitgezocht. Daarna heb ik AVG TuneUp het systeem laten scannen (17332 fouten!) en laten herstellen. Zo nog een aantal scans laten uitvoeren door AVG (oa registry defrag) en CCleaner om uiteindelijk de boel weer normaal aan de praat te krijgen. Daarna nog wat vertragende software weggegooid (Samsung Kies bijv)
Al met al een aardige klus , met name de tijd die erin gaat zitten. Het systeem was al ontzettend traag en de scans nemen ook hun tijd. Ondertussen had ik wel tijd om het forum nog eens door te spitten naar tips :thumb:
Enfin, het is gelukt!

Groet, Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan