installeren adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie heeft er al eens een adsl aansluiting zelf geinstalleerd?
Ik wil nl. een bekende hiermee gaan helpen. Heb wel zelf ooit 1 cable aansluiting (wanadoo) geïnstalleerd en dat is goed gegaan. Maar met adsl heb ik totaal geen ervaring. Werkt dat op een soortgelijke manier. (aparte kabel met een splitter vanaf de binnenkomende telefoonlijn. Of kan het modem vanuit een telefoon stopkontakt naast de computer worden aangesloten? Ook een netwerkkaart in de computer plaatsen?
Vast bedankt. gr. ria
 
http://www.webblernet.nl/

De bovenstaande link is ook wel aardig om te weten.

Adsl,
Aansluiten: gewoon doen wat er in de handleiding staat.
Wel de splitter plaatsen daar waar de kabel van KPN binnen komt. Dus voor dat er ook maar iets is aangesloten op die kabel.
Als het een oude aansluiting is dan kan het zijn dat je nog even de stekkertjes aan de kabel moet knijpen.
Even goed op de splitter kijken waar de stekkertjes in moeten.
Beslist niet vanuit een stopcontact van kpn en dan naar je modem.
Een netwerkkaart in de pc bouwen, weet jij zeker dat dit nodig is. Zit er niet een netwerkkaart al in de computer.
Anders computer ontdoen van alle kabels, kast ontdoen van de behuizing. Meestal vier schroefjes aan de achterzijde losmaken. Dan even kijken naar een slot wat nog vrij is, daar de kaart instoppen.
Kast weer dicht, alles weer aansluiten en dan maar opstarten.
XP op de computer dan zal het kaartje wel herkend worden, zo niet dan wordt er wel gevraagd om software en deze heb je als het goed is.
Nu even het modem aansluiten, staat ook netjes in de handleiding.
Eventueel de bijgeleverde software installeren en gaan met de computer.

Als je echt leest wat er in de diverse handleidingen staat dan gaat het lukken hoor.

Ik heb nu diverse aansluitingen gemaakt en het werkte meteen.

Suc6.
 
Dat is pas snel!!!
Bedankt, ik kan het pas over een paar weken echt gaan uitproberen. Het schijnt trouwens een aansluiting van hetnet te zijn.
Ik denk dat het dus wel gaat lukken. Met de kabel aansluiting ging met gebruiksaanwijzing ook prima.
Maar ik wist niet goed waar de 1e aansluiting moest komen. Dat hebben jullie me nu in ieder geval duidelijk gemaakt.
Bedankt en tot wederdienst bereid.
Gr. Ria
 
Het Net.

Dan eerst de cd van het net installeren voordat je het modem op de computer aansluit. Het kabeltje van modem naar netwerkkaart dus echt als laatste.
Het Net levert ook een tang en stekkertjes erbij dus dat is ook handig.

En ja de helpmij-ers zijn gewoon snel :D
 
Vlgs mij zou jij een goede kans maken in de windhonden puppie race.

Bedankt hoor en tot de vlg. keer.
ria
 
Maar dan wel in de senioren race.

En tot de volgende keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan