installeren audio driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
installeren geluidskaart

Maar ""bandit"" ben je op de hoogte of kom je zo maar even langs
 
labberdibbus zei:
Maar ""bandit"" ben je op de hoogte of kom je zo maar even langs
Er zijner meer op de hoogte zij lezen dit Topic ook!

Dit is een open Forum waar iedereen mee kan helpen

Plaats hier het Snel rapport ,daar kunnen we meer in zien
 
Doe je geluidskaart uit je pc en start pc op.
Verwijder alle software die je eventueel al geïnstalleerd hebt van je geluidskaart.
Start pc dan terug op en terug uitzetten.
Steek je geluidskaart er nu terug in en start je pc.
Nu vraagt die of zegt die "nieuwe hardware gevonden" als alles goed is.
Het kan zijn dat hij dit zelf doet maar het kan ook zijn dat die naar de driver gaat zoeken en dat ge dan een diskette of cd moet insteken. Laten hem dan zoeken op de diskette of cd, let wel op dat ge eventueel de map win98 opent op je diskette of cd en laten hem dan maar doen.
Nu zou u geluidskaart moeten werken.
 
installeren geluidskaart

Beste Jean,

Ik heb mijn kaart altijd van het internet gedownload,en daarna geinstalleerd via m,n aparatenbeheer,maar om de een of andere reden kan dat niet meer.
Mijn kaart zit in m,n pc of m.n driver,ik hoef er niets in te stoppen.
Ik mis nl iets in m,n aparatenbeheer (besturing voor video geluid en spelletjes)via dat pragramma kon ik m,n geluidskaart installeren.

Ik heb nu ook op m,n desktop een full exe audiokaart staan,Aureal Vortex 8830(van Driversguide) maar als ik hem uitpak vraagt hij waar ik hem wil uitpakken,c: a: doc: of desktop,dat deed ik voorheen nooit toen deed ik het via aparatenbeheer,en dat ging als volgt
configscherm
systeem
aparaten,daarna naar andere aparaten,aanklikken dan krijg je besturing voor video geluid en spelletjes,dan op eigenschappen en daarna stuurprogramma bijwerken en daarna was het een peace off cake.

Een lang verhaal maar ik begrijpe er ook niets van,het is allemaal gebeurd toen ik wind 98se er opnieuw opzette.

Hoop dat je hier wat aan hebt
gr
labberdibbus
 
Zit je geluidskaart vast op je moederbord of is dat een losse kaart?
Dat die kaart niet is terug te vinden of dat je apparaten, besturing voor video en geluid, niet in je hardware profielen staat is logisch. Je kaart is niet gededecteerd want anders stond ze er wel in.
Doe gewoon wat ik hier boven schreef en laat dan iets weten?
Nog iets: andere helpers op die forum vragen het snelrapport, stuur dit door anders kan men je niet helpen.
Doe aub wat er gevraagd wordt!!!

succes
 
labberdibbus zei:
Beste Jean,

Ik heb mijn kaart altijd van het internet gedownload,
Mijn kaart zit in m,n pc of m.n driver,ik hoef er niets in te stoppen.

Beste labberdibbus, een kaart download je niet van het www, maar de bijbehoorende driver!

Jij hebt opnieuw Win 98 geinstalleerd en bij de installatie heeft ie niet je geluidskaart-driver geinstalleerd, wat soms wel soms niet lukt bij een installatie van Win 98.

Nou is er al gevraagd om Everst Home edition te installeren ,want je kunt in dat programmatje klikken op geluid om te laten zien wat voor geluidskaart er in jou PC zit.

Dit alles lijkt mij toch niet te veel gevraagd ( alhoewel er komt weinig van terecht)

Doe dit nu gewoon ff en post hier het resultaat.
Daarna zoeken wij de driver voor je erbij en komt alles dik in orde ( hoop ik)

we wachten af:thumb:
 
Laatst bewerkt:
installeren geluidskaart

Beste Harry,

Ik had everset allang maar niemand heeft meer gereageerd,nu dit staat er

Ik heb 3 luidspeakertjes waarbij staat:
multimedia
windows audio
pci/pnp audio.

daaronder:
bussen en pnp aparaten waarvan:
25 pci aparaten en een speakertje met windows audio.


Ik heb er geen geluid tussen gevonden en als ik die speakertjes apart aan klik krijg ik een grijs beeld.ook weet ik welke driver ik moet hebben,maar ik weet niet bij wel aparaat ik hem moet installeren.
Bij andere keren kon ik hem installeren bij overige aparaten maar die krijg ik niet meer van die cdrom.
Of zit er een fout in de bios.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan