Installeren Avast Internet Security 2014 geeft problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Beste forum leden,

Ik krijg met geen mogelijkheid fatsoenlijk Avast Internet Security 2014 geïnstalleerd, als de installatie bijna klaar is krijg ik de melding dat het bestand : NdisFilt.sys niet kan worden geïnstalleerd. Mijn OS is Windows 7 64 Bit Nederlands ter info.

Bij nader onderzoek moet dit volgens Avast: aswndisflt.sys zijn om de applicatie te laten installeren deze stond niet in mijn map van System32\ drivers, ik heb dit bestandje van mijn tweede pc gekopieerd en in deze map geplaats en opnieuw opgestart en tot grote verbazing werd Avast IS 2014 geïnstalleerd.

Het was te mooi om waar te zijn, Avast start niet op en geeft de volgende melding:
C: Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.
Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma “ sxstrace.exe” voor meer informatie.

Het toetsenbord werkt na de installatie van Avast IS ook niet meer wel de muis, na de-installatie met de verwijdertool van Avast in de veilige modus werkt weer alles perfect maar is het bestandje "aswndisflt.sys" ook weer verwijdert uit de map: System32\ drivers.

Wie kan mij hier in verder helpen waarvoor mijn dank.

Groet, @xa.

Is er nog andere firewallsoftware geïnstalleerd of een vorige software firewall niet goed verwijderd? Mocht je hiervoor een andere software firewall hebben gebruikt, kijk dan op de site van de fabrikant of die een removaltool aanbieden om eventuele restanten te verwijderen.

Kijk bij de eigenschappen van de netwerkadapter of daar nog een driver wordt vermeld van een andere software firewall.
Kijk ook in apparaatbeheer. Kies daar bovenin voor "verborgen apparaten weergeven' en kijk daarna bij de non-Plug and Play drivers of er nog een driver staat van een andere software firewall.

Ik heb je raad opgevolgd via > Eigenschappen > Apparatenbeheer > Netwerkadapter > daar staat niets van een driver van een Firewall. Bij het aanvinken van "verborgen apparaten weergeven' staat bij non-Plug and Play drivers het volgende: Security Driver: secdrv > en de vermelding: Security Processor Loader Driver: spldr. Ik moet je wel vermelden dat ik nu voor een beetje zekerheid Ms. Security Essentials heb geïnstalleerd. Mijn Oude Security programma's waren: AVG IS en Avira IS, allen met de Removaltool van deze programma's verwijdert. Ik hoop dat je wat met deze info kunt doen.

Die security driver is normaal, is van Microsoft.
Kun je misschien een screenshot maken van al die non-Plug and Play Drivers ?

Ik zie geen drivers van andere firewalls die voor problemen kunnen zorgen.

Bedankt dat is het goede nieuws van het verhaal, nu alleen nog wat is het probleem van deze melding:C: Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma “ sxstrace.exe” voor meer informatie.

Ik ga op zoek met deze tip, er staan er genoeg op met hetzelfde probleem zo te zien maar we geven het nog niet op. Je hoort nog van mij alvast bedankt voor het meedenken.

Deze genoemde drivers heb ik in mijn map System32 staan: sxstrace.dll (35 kb) > sxsstore.dll (27 kb)> SyncCenter.dll (2.210 kb) dus ga ik er van uit dat ik deze niet meer hoeft te downloaden met het aangegeven programma. Het bestandje: "sxstrace.dll" is alleen niet omschreven als "sxstrace.exe" ik weet niet of dit wat uitmaakt, zou dit ergens anders op de pc moeten staan geeft dan even aan waar dit staat.

Het is mij tot op heden nog niet gelukt ondanks de tips op het Avast forum op te volgen het programma aan het werken te krijgen, de pc geeft aan: kan het bestand "aswNdisFlt"niet kopiëren (zie afbeelding) met de melding kijk of de juiste map is geselecteerd. Daarna word gevraagd de pc opnieuw op te starten maar dan werkt het toetsenbord niet meer en uiteraard start Avast ook niet op, deze melding heb ik helaas vergeten op te slaan ter documentatie.Avast meldin tijdens install.jpg

Laatst bewerkt:
Oplossing installeren Avast Internet Security 2014
Ik zou eerst en vooral Malwarebytes voorlopig deïnstalleren en daarna de pc opnieuw opstarten. In principe werken beiden perfect samen (avast & malwarebytes), maar het wordt vaak aangeraden om bij een installatie van een Antivirus eerst malwarebytes te verwijderen. Daarna kan je malwarebytes terug installeren wanneer avast ook succesvol geïnstalleerd is. Daarna, voer de instructies uit om alvast te installeren zoals hier staat aangegeven: http://www.avast.com/en-us/faq.php?artic...cleContent
Dus, zoals je daar kan zien moet je rechtsklikken op de installer en kiezen om uit te voeren als administrator. (want het is best mogelijk dat dit de oorzaak is waarom de installatie faalt).
Indien je nog altijd problemen moest hebben raad ik aan om Avast support zelf te contacteren aangezien dit een typisch probleem van Avast zelf is en zij zeker en vast deze scenarios al hebben tegengekomen en je perfect zullen kunnen helpen om dit op te lossen.

Dat was DE oplossing, na het de-installeren van MalwareBytes met Revo Uninstaller en een herstart werd Avast zonder enig probleem geïnstalleerd met dank aan: http://www.mivercon.be/forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan