installeren driver network usb lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertd

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb voor pc van kennis hier een linksys range plus wireless network usb adapter, heb contact gehad met linksys en die adviseerde me te downloaden WUSB100_V2_XP_driver_EU.zip. Echer wanneer ik het bestand je open dan zie ik alleen dll bestandje een sys bestandje en nog 2 bestandjes die zich niet openen. Hoe kan ik hier een driver van maken? Snap niet hoe dit moet werken.

Je bedoelde dit bestand voor XP.

Wat je er mee moet doen is het volgende:
a. Driver downloaden en op die pc zetten. Daar uitpakken naar een eigen map.
b. Netwerk USB-stick in die computer stoppen
c. Bij Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) moet er dan een apparaat staan zonder driver (dus met een geel vraagteken erbij) die die netwerk-stick voorstelt. Erop rechtsklikken en kiezen voor Driver installeren (o.i.d.). Dan aangeven dat je niet op Internet wilt zoeken, aangeven dat je zelf wilt kiezen, dan weer kiezen voor Ik wil zelf een driver installeren en dan klikken op Bladeren. Blader naar de map van a. en daar weer onder de map xp en daar weer onder de map x86 waar je de driver had uitgepakt. De driver zou zich moeten installeren.

Alternatieve driver: hier [fake een naam + het e-mail adres op de licentie-pagina, die zijn niet van belang].

Succes,

Tijs.

ok morgen

ok zal het morgen proberen, eers even duitsland-nederland kijken!

Geprobeerd maar windows xp ziet het bestandje helemaal niet als ik via bladeren er naar toe probeer te komen.

Let op: ik schreef dat je naar een submap moest bladeren.

Maar anders wijk je uit naar de alternatieve driver die ik aangaf in mijn vorige posting. Bij de installatie aangeven dat je alleen de driver wilt installeren, niet ook de utility.
[De utility is een eigen programma voor het beheren van draadloze netwerkverbindingen. Probeer het (dus) in eerste instantie zónder die utility.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan