Installeren/inrichten Win7 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Zeer binnenkort moet ik, :), (ja het is me dringend gevraagd) voor familie enkele laptops inrichten/installeren. Dat krijg je als je maar de enige "techniker in de familie bent".
Het zijn nieuwe laptops met voorgeinstalleerde windows 7 home premium.
Van Windows 7 weet ik niet zoveel wel heb ik gehoord dat er weer een nieuw soort gebruiker beschikbaar is gekomen naast de beheerder en administrator. Deze begrippen haal ik ook nogal eens door elkaar.:confused:

Het is de bedoeling dat de laptops worden ingericht met een soort "werk account" (geen mogelijkheid tot installeren van software, registerbewerkingen en andere ingrijpende en belangrijke zake.
En een Beheerders account die alles kan en mag.
Het idee erachter is dat als er gewerkt wordt met het "werk account" en er moet wat geinstalleerd worden, dat het daartoe gerechtigde account met een inlogschermpje daarom vraagt en er geinstalleerd kan worden.
Ik heb geen duidelijke "handleiding" kunnen vinden waar dat nou eens goed wordt uitgelegd.
Wie helpt me eraan of op de goede weg?

Bij voorbaat dank, Bert

Vraag me af wat met de opzet die jou voorstaat de toegevoegde waarde van een werkaccount is.

Twee opties

- of je geeft iedereen een beheerders account (administrator)
- of je richt voor iedereen een werkaccount met beperkte rechten en alleen een administrator (fysiek een ander persoon) kan alles

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan