Installeren Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

FX_Quicksilver

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Ey

K moet binnenkort stage lopen bij een ict bedrijf waar veel linux wordt gebruikt.
Ze hebben mij hieorm gevraagd om alvast linux op mijn computer thuis te installeren om er alvast wat kennis mee op te doen.
K heb dan nu ook knoppix 3.2 thuis liggen.
Ik wil ut graag installeren op mijn laptop die k heb.
Hier zit geen diskette drive in en ut is een pentium 4 2.4 ghz met win xp.
Als k de cd-rom van knoppix er in doet boot hij ook gewoon op
Alleen k zou linux nu graag op mij harde schijf willen installeren.
Duz mij vraag is welk commando moet k nu intypen als k knoppix op mijn hd wil zetten

plz help me

Over dat redhat had k wel gehoord dat ut goed was.
maar het is meteen wel groot (tenminste op de www.redhat.com wel meteen 3 cd's).
duz ut duurt vet lang met downloaden.
maar een vraagje waar kan je die Mandrake downloaden
heb wel gekeken op www.Mandrake.com alleen dat kost geld (wel nie veel maar k wil nie mijn rekeningnummer op internet doorgegeven)
Duz als je nog een site hebt.

Bedankt nog voor de tips die jullie me gaven
K denk als die manraks ook zo groot is dat k dan maar redhat ga gebruiken :D :D :D :8-0:

Laatst bewerkt:
Wil je linux echt goed leren en een eventuele stap richting UNIX doen, dan zou ik slackware kiezen, veel hulp voor te vinden en een redelijke schone distro als je het mij vraagt.

Geplaatst door explorado
Wil je linux echt goed leren en een eventuele stap richting UNIX doen, dan zou ik slackware kiezen, veel hulp voor te vinden en een redelijke schone distro als je het mij vraagt.

Voor een beginner zou ik Slackware niet aanraden. Je kan beter met RedHat, Mandrake of SuSE beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan