installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthol

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
ik wil mijn pc upgraden van win98 naar xp alles begint goed maar na een kwartier begint mijn scherm 3x aan en uit te gaan en loopt ie vast, en kan ik niet meer verder doen , eigenaardig want vroeger was het me wel gelukt op die pc en aan de cd van xp kan het ook niet liggen want op een andere pc lukt wel het met die cd....

Geplaatst door barthol
ik wil mijn pc upgraden van win98 naar xp alles begint goed maar na een kwartier begint mijn scherm 3x aan en uit te gaan en loopt ie vast, en kan ik niet meer verder doen , eigenaardig want vroeger was het me wel gelukt op die pc en aan de cd van xp kan het ook niet liggen want op een andere pc lukt wel het met die cd....

Hoi,

Hoe heb je geprobeerd te upgraden?

Een schone installatie of gewoon over Win98 heen?

Grtzzz.

ik heb al beide geprobeerd zelf die harde schijf verwisseld van die pc waar het wel gelukt is , maar hij loopt telkens vast op dezelfde plaats , en geeft geen foutmelding

Eej ik heb hetzelfde probleem!
Volgens iemand ligt het aan de bios maar het is me nog niet gelukt...

Het kan zijn dat het geheugen te klein is of defect.

Zorg dat er minimaal 128 mb in zit , beter is 256 mb.

Je kan het eens proberen door hier een reepje bij te plaatsen.

groetjes speedtouch

aanvulling,

Kan je zomaar xp bovenop win98 plaatsen of moet je eerst formatteren
--------------------------------------------------------------------------------
Als de xp en 98 allebei van dezelfde taal hebt, kan je een upgrade doen, anders niet.. dan moet je eerst formatteren. Upgraden: doe de windows xp installatie cd in de cdromspeler, kies voor installeren, je kan nu kiezen voor een schone installatie of een upgrade, jij moet dan kiezen voor upgrade

groetjes speedtouch

het is me nog steeds niet gelukt na nogmaals van een schone pc gestart te zijn , ik heb er nu een nog een fout bij gekregen nl als ie aan de hardware configuratie begint : unmountable boot volume met enkel codes erbij 0x000000ED,(0x81B90BB0,0xC0000185,0x00000000,
0x00000000)

256mb ddr ram

Wellicht heb je ergens een irq conflict. Heb je een aparte ide-controller in je comuter zitten?

ik heb ide 1 en ide 2 aansluitingen waar op elke een harde schijf is aangesloten (als het dat is wat je bedoeld)
maar ik kan nog vlug lezen als de pc opstart de regel:
secondary IDE channel no 80 conductor installed
nog een foutje die ik vergeten had te melden bij het instaleren van 98 kreeg ik de melding: disk boot sector is to be modyfied

groetjes

Laatst bewerkt:
enkele problemen zijn opgelost het moest een kabel met 80 draden ipv 40 ,maar het blijft hetzelfde dat ie vastloopt tijdens het instaleren

barthol en juuwtje

Wat voor xp-cd heb je ?

Als je een upgrade hebt moet je eerst w98 installeren, en daarna xp erover of met een dualboot op een andere partitie.

Als je een volledige xp-versie hebt kan je hem vanaf de cd eerst formatteren en installeren.

groetjes speedtouch

het is me gelukt het was een hardware conflict met mijn geluidkaart ik heb ze er voorlopig uitgehaald nu nog deze aan de praat krijgen :
guillemot maxi studio isis, hopelijk lukt het want het was ook geen van de goedkooptste

groetjes

Laatst bewerkt:
HIER kan je de juiste drivers downloaden.

Je moet je wel ff aanmelden , dit is geheel gratis.

Ze sturen dan een login naam en een password naar je toe.

groetjes speedtouch

ben naar de website van guillemot geweest en er zijn blijkbaar geen drivers beschikbaar voor xp
welke losers zijn dat een geluidskaart van 350€ en geen drivers ????

Zit bij de kaart een cd/floppy met drivers ?

groetjes speedtouch

ja dat wel voor 98 maar er is geen upgrade naar xp die is er gewoon niet en ze zijn blijkbaar niet van plan er ene te maken ook heb ik al gehoord nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan