installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn10

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Ik ben een pentium 2, 350Mhz. opnieuw van windows 98se aan het voorzien maar loop tegen de volgende problemen:
Bij het formateren van de schijf zie ik tussen het optellen van de procenten het bericht dat hij een cluster probeert te repareren. Hij loopt dan wel gewoon door met optellen tot het eind.
Wanneer ik dan de cd erin doe en de setup begint hij met de installatie, alleen lijkt het telkens of de monitor en de computer in slaapstand gaan. Ik moet dan een toets op het toetsenbord indrukken om weer beeld te krijgen. Dan gaat hij de computer op een gegeven moment opnieuw opstarten en weer wat onderdelen installeren. Vervolgens start hij weer opnieuw op en krijg ik een zwart scherm waarin staat dat hij de configuratie aan het bijwerken is maar hij blijft daar steeds hangen.
Heb al verschillende malen alles opnieuw gedaan en telkens blijft hij op dat punt hangen. Heb ook een andere cd geprobeerd maar dat mag ook niet baten.

Wat kan er aan de hand zijn?

Na de format typ je c: in
dan c:md win98
dan c: cd win98
dan c:\cd win98> copy D:\win98\*.*
D indien dat je cdromstation is en anders de juiste letter van het station.
Dan staat de windows cd op je harde schijf in de map win98.
Doe dan c:\win98\setup
Nu begint die windows te installeren vanaf je harde schijf en heb je de cd niet meer nodig.

Probeer deze werkwijze maar eens.
Ik heb dat al voor gehad en toen zo geïnstalleerd en dat ging. Het probleem kan liggen aan je cdrom.

veel succes

jean

Heb win98 naar de computer gekopieerd en de setup gedaan.
Moet zeggen dat hij nu wel meer dingen installeerd dan vanaf de cd maar met opnieuw opstarten blijft hij hangen nadat hij de configuratiebestanden bijgewerkt heeft. Hij meld wel windows wordt geladen maar de cursor staat links bovenin en de computer reageert alleen op resetknop.

Ik vindt het ook zo gek dat de computer steeds op slaapstand gaat. Hij installeerd dan ook niet verder totdat je een knop aanraakt.
Heb ook de batterij uit het moederbord gehaald om te kijken of hij dan misschien reset maar de problemen blijven hetzelfde

Kan het zijn dat die batterij op raakt dat hij daarom steeds uitgaat?:8-0:

Vraag: deed de pc dat niet met een vorige windows of bij de vorige installatie?

jean

Dat weet ik niet want de pc stond bij een kennis op zolder omdat hij het niet deed.

Windows heb ik er nu wel helemaal op staan en in veilige modus start hij gewoon door maar met normaal blijft hij onderweg hangen.

Er staat voor de rest niks op aangesloten waarmee hij een conflict kan hebben.

Waar het mij het meest een raadsel is, is waarom hij steeds in slaapstand gaat. In de bios heb ik alles op default gezet wat hiermee te maken heeft en toch blijft hij dit doen

kijk in de veilige modus naar de hardware en kijk of er ge apparaten dubbel staan, desnoods verwijderen.

Kijk ook naar het beeldschermadapter welke dat is?

Jean

beeldschermadapter was inderdaad niet goed. Opnieuw met cd gedaan en hij loopt weer door

Bedankt voor alle moeite

Ben ik blij voor u dat het werk zulle.
Het heeft bloed zweet en tranen gekost.
Het is moeilijk van op afstand te weten wat het kan zijn.

veel succes verder

Jean

Jean.leenders@pandora.be

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan