Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnd

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Hallo,

Ik heb een crash gehad en moet winxp home nu opnieuw installeren, heb hier nog nooit problemen mee gehad maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb de partitie waar winxp stond verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt, maar hij geeft aan Onbewerkte partitie? Als ik het daar wil instaleren zegt ie dat ik terug moet gaan en een partitie aan moet maken. Dat doe ik en dan zegt ie "op deze schijf bevind zich geen partitie die compatibel is met win xp

Help, hoe krijg ik winxp weer werkend?

P.s. ik kan niet meer in windows

Laatst bewerkt:
Je kunt beter al je partities gewoon weggooien, en niks meer aanmaken, dit kun je namelijk door XP zelf laten doen

Nee, vergeten dit zal het probleem wel opgelost hebben, dank

Het lukt nog niet,, xp kan geen partitie maken. schijf is goed daar ligt het niet aan. iemand nog een idee?

Probeer eens de partitie te verwijderen met fdisk.
Start de pc op met een win98 diskette doe eerst fdisk/mbr

Waar kan ik fdisk downloaden, ik zie het net staan bij je onderschrift.

Laatst bewerkt:
Je zult een win98 opstartdisk moeten downloaden op bootdisk.com daar staat fdisk bij op je moet dan opstarten vanaf deze diskette.

Kun je in de XP installatie niet aangeven dat je die onbewerkte partitie wilt verwijderen??

en waar heb je in eerste instantie die partitie aangemaakt dan?

Ik heb alle partities verwijderd, nu wil xp formateren maar dit lukt niet. Hij loopt vast en doet niks meer. Help

Ik heb geprobeert te booten met win98 diskette, maar hij zegt dan verwijder schijf of medium om verder te gaan. \ik kom niet ik fdisk

Laatst bewerkt:
Heb je de a:drive wel als eerste drive in de bios staan als je van diskette opstart?

ja, dat staat goed, maar hij bliujft zeggen verwijder disk

Kan ik niet in msdos fdisk openen? hoe kom ik in msdos?

Ik heb net dit gedaan http://www.helpmij.nl/leden/tiborv/bootdisk.htm

en met disk opgestart hij lijkt hem te nemen, maar stopt dan en laat een tikkend geluid horen (hardeschijf) Kan het zijn dat mij harde schijf nu kapot is?

zo ja hoe weet ik dat zeker, en kan dat door software matig zaken.

Disk is 2 maanden oud evenals PC

Laatst bewerkt:
Kun je wel vanaf cdrom opstarten?

Al een andere diskette geprobeerd misschien dat die defect is.

Ja van cd-rom is geen probleem.
Ik heb verschillende diskettes geprobeert, maar helaas.

Heb de comp. naar de winkel gebracht. De harde schijf is idd kapot, ze zetten er gratis een nieuwe in.

Probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan