Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo17

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
34
Ik wilde Windows gaan installeren op m'n nieuwe systeem, daa is door Azerty gemonteerd. Als ik de schijf met Windows (nieuwe schijf inclusief licentie e.d.) probeer te starten krijg ik de melding:

'"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key'

Dus ik ben wat gaan googlen en aan de hand daarvan ben ik in de Bios was gaan rommelen bij de 'Boot Device Priority', waar ik kon kiezen uit Atapi CD-Rom, SATA PS-Samsung HD en removable dev. Verschillende combinaties hebben tot dusver geen uitkomst geboden, doe ik daarbij iets verkeerd?

Waar zou het probleem verder kunnen liggen? :confused:

Bij voorbaat dank.
 
Zet de CDRom als 1e.

Anders moet je even kijken in het bios of je een functie tegen komt dat zorgt dat de hardware als IDE mode gaat draaien. Niet als AHCPI, dan werkt het niet. Had ik ook :thumb:
 
Zet de CDRom als 1e.

Anders moet je even kijken in het bios of je een functie tegen komt dat zorgt dat de hardware als IDE mode gaat draaien. Niet als AHCPI, dan werkt het niet. Had ik ook :thumb:


Hmm, de Cd-rom stond al als eerste :confused:

Bij -> Main en dan ->Storage configuration en dan bij ->Configure SATA as stond al IDE (de andere opties zijn AHCI en RAID), of kijk ik dan op de verkeerde plaats :confused:

Of kan het iets totaal anders zijn?
 
Stond dus al op IDE. Probeer AHCI is.


OOk dat helpt niet.

Zou het kunnen dat er iets niet goed is aangesloten? Het viel me net op dat er tijdens het opstarten kwam te staan 'Detecting drives: done. No drives found'. ???
 
Dat is mogelijk.. Maar het lijkt mij dat Azerty even test of het werkt voor dat het weggestuurd wordt.

Schroef de PC los, en kijk of er 2 stekkers achterin de DVD speler zitten.
 
Dat is mogelijk.. Maar het lijkt mij dat Azerty even test of het werkt voor dat het weggestuurd wordt.

Schroef de PC los, en kijk of er 2 stekkers achterin de DVD speler zitten.

Dat lijkt mij ook, maar de kast was opgevuld omdat er een grote koeler inzat en met het uithalen van dat opvulmateriaal zou er wat losgekomen kunnen zijn, maar ik heb het nagekeken en volgens mij zitten de stekkers gewoon goed.
 
Hoi !

Duik in je bios en klik op: "Load Fail-Safe Defaults" o.i.d.

Nu worden alla HDD's als IDE gezien, en zou de installatie moeten lukken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Duik in je bios en klik op: "Load Fail-Safe Defaults" o.i.d.

Nu worden alla HDD's als IDE gezien, en zou de installatie moeten lukken.

Greetz,

Harry.

Die optie kan ik niet vinden. Het dichtst in de buurt komt 'Load setup defaults', maar of dat dan de goede optie is weet ik dan niet. Bovendien is de computer compleet nieuw (weet niet of dat hier iets mee te maken heeft).

Er zit trouwens maar 1 HDD in en die staat dus al als IDE.
 
Hoi !

Toch maar: "Load setup defaults" proberen.

Kan echt geen kwaad.

Greetz,

Harry.
 
Maakt niks uit. Wat er bedoelt wordt is dat je instellingen terug gezet worden naar standaart instellingen.
 
Maakt niks uit. Wat er bedoelt wordt is dat je instellingen terug gezet worden naar standaart instellingen.

Dat las ik, maar wil dat niet zeggen dat het van optimaal naar standaard is gegaan?

Anyway, het lukt meteen nu, installatie is bezig, tot zover bedankt dus :D


Maar ik heb nog een vraagje daarbij (ook al is het niet heel belangrijk):

Ik heb dit toetsenbord: http://www.azerty.nl/8-870-12228/logitech-deluxe-250-toetsenb.html

Moet ik dan bij 'toetsenbord of invoermethode' 'Verenigde Staten (internationaal)' of 'Verenigd Koninkrijk' selecteren?
 
Hoi !

Goed dat je installatie nu lukt !


Toetsenbord: 'Verenigde Staten (internationaal)".

Greetz,

Harry.
 
Het is gelukt hoor, bedankt beiden!

Kan ik de settings in de BIOS gewoon zo laten staan?
 
Hoi !

In principe kun je voorlopig de bios-instellingen zo laten staan.

Naar mate je "meer "wilt., bijv. het maximale uit je systeem halen, overklokken etc. etc. ga je vanzelf instellingen aanpassen.

Kijk wel even of alle on-board-functie goed staan ingesteld, zoals USB, geluid, netwerk etc.

Greetz,

Harry.
 
Het lijkt allemaal te functioneren, dus ik neem aan dat alles goed staat ingesteld.

Ik zet de vraag vast op opgelost, maar als er nog iets toe te voegen is, graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan