Installeren movieplayer in Gnome??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedootje

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Berichten
38
Hallo Allen,

Ik probeer al enige tijd een applicatie te installeren onder Gnome (RedHat 9) om filmpjes te bekijken, maar het lukt niet.
Ik heb Xine en xmps geinstalleerd, maar geen van beide werken.
Beide applicaties heb ik gewoonweg geinstalleerd d.m.v. ./configure, make en make install.
Ik begin een klein beetje wanhopig te worden. Ligt het misschien aan mijn hardware? Ik heb namelijk een oude pc. Intel Celeron 366Mhz met 192Mb geheugen. Video kaart met 32Mb geheugen.

Heeft iemand nog tips?

Groetjes,

Nedo
 
Volgens mij is Xine niet goed geinstalleerd, maar xmps zegt bij het dubbelklikken op XMPS.desktop dat het target-bestand xmps niet bestaat. Het lijkt erop dat er toch iets niet goed is gegaan met het installeren.

Ik heb een cursus Linux gehad op de hogeschool, maar ik ben toch echt nog een beginner met Linux. In mijn geval betekend dat een beetje klooien en zoeken en dan begrijp ik er steeds meer van. Ik ga maar eens wat meer info zoeken op internet, zodat ik het beter begrijp.

In ieder geval weet ik nu dat ik met gnome en mijn hardware wel een movieplayer kan installeren.

Bedankt voor je hulp.

Gr,
Nedo
 
En als je gewoon 'xmps' (zonder de ') intikt in een Konsole/console/xterm oid?
Start het programma dan wel op?
 
opgelost

Hallo,

Ik heb ondertussen MPlayer geïnstalleerd en die werkt prima. Kwestie van alle lib's zoeken en erin zetten.
Het is mij echter nog wel een raadsel waarom Xine en Xmps niet werken. Maar daar kom ik nog wel een keer achter.
Bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Nedo
 
ik gebruik zelf totem media player die vind ik de beste voor linux:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan