Installeren netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stifa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
Ik heb al vijf jaar dezelfde PC met een VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter PCI. Ik had problemen met internet en heb denk ik deze draadloze netwerkinstelling verwijderd. Ik kan nu slechts via een LAN verbinding (met een kabel van de slaapkamer naar de meterkast waar het modem staat) verbinding met internet maken. Weet iemand hoe ik weer een draadloos contact kan maken?

heb je de drivers al is opnieuw geïnstalleerd ?

Ik moet me sterk vergissen, maar vlgs. mij is de VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter PCI je bedrade netwerkkaart. Dus je draadloze netwerkkaart moet een andere zijn dat je noemde in je startposting. Wat is de draadloze netwerkkaart (al dan niet via USB aangesloten of vast ingebouwd)?
Dan vermeld je niet welk besturingssysteem je draait op de computer (XP, Vista, Windows 7)?
Dan is uit de startposting ook niet duidelijk of je
a. alleen de verbinding met je draadloze netwerk verbroken hebt die je evt. weer opnieuw zou kunnen instellen, óf
b. je iets ander hebt gedaan, zoals
1. uitschakelen van de draadloze netwerkkaart in Netwerkcentrum/Netwerkverbindingen
2. je de driversoftware van de draadloze netwerkkaart hebt gedeïnstalleerd via Programma's toevoegen en verwijderen
3. je de draadloze netwerkkaart verwijderd hebt in Apparaatbeheer
4. <iets anders dan bovengenoemde>

Tijs.

Nou weet ik het niet helemaal meer. Ik heb tot voor kort altijd draadloos kunnen internetten, maar kan nu niet achterhalen welke kaart dat dan is. Het is in ieder geval een ingebouwde kaart. Op deze pc draait XP. Ik denk dat ik de verbinding bij Internetopties /verbindingen heb verwijderd.

Start Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk wat daar staat:
a. Staan er apparaten uitgeschakeld? (dus met rood kruisje ervoor). Indien ja, hoe wordt dat apparaat dan genoemd? Dubbelklik er ook even op, en ga naar tabblad Details en geef ons de identificatie die in het onderste vakje wordt genoemd.
b. Staan er apparaten zonder drive? (dus met een geel vraagteken ervoor). Indien ja, hoe wordt dat apparaat dan genoemd? Dubbelklik er ook even op, en ga naar tabblad Details en geef ons de identificatie die in het onderste vakje wordt genoemd.

Geef ons verder het merk + type van de pc/laptop waar het nu over gaat.

Tijs.

Ik zie geen bijlage. Wellicht een goed idee om even de helpmij-handleiding door te nemen. Daar wordt ook het toevoegen/uploaden van bijlages behandeld.

Handleiding Helpmij-forum

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan