installeren nieuwe template lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Sinds kort ben ik begonnen met Joomla. Ik gebruik versie 1.6 met NL als taal in control panel.
Het gaat redelijk goed, maar 1 ding wil maar niet lukken: het installeren van met name templates. Ik heb er op gelet dat ze geschikt zijn voor 1.6 en heb er zelfs een basisboek Joomla 1.6 voor aangeschaft. Het bleek dat ik het "volgens het boekje" gedaan heb. Ik heb er verschillende geprobeerd.

Bij gebruik van de 1e optie in het Extensie beheer gedeelte (uploaden en installeren), gaat na korte tijd de link in het venster weg en komt een link naar de installatiemap te voorschijn bij de 2e optie (/home/amsterdammusicpromotors.nl/public_html/joomla/tmp)
Tevens een foutmelding in het rood, die die geen xml instellingenbestand kan vinden.

Wanneer ik dan naar de 2e optie ga, waar bovengenoemde url in staat, krijg ik een witte pagina met daarop de volgende foutmelding:

PHP:
Fatal error: Call to undefined method JXMLElement::getElementByPath() in /home/amsterdammusicpromotors.nl/public_html/joomla/administrator/components/com_eventlist/install.eventlist.php on line 43

Met andere te installeren items, hetzelfde resultaat.

Dit gaat mijn kennis te boven. Het zou zo simpel moeten zijn.
Wie weet raad??

n.b.:
het gaat om deze Joomla site (in aanbouw): http://www.amsterdammusicpromotors.nl/joomla/

PHP:
$status = new JObject();
$status->modules = array ();
$status->plugins = array ();
$status->updates = array ();
$status->install = array ();

/***********************************************************************************************
 * ---------------------------------------------------------------------------------------------
 * MODULE INSTALLATION SECTION
 * ---------------------------------------------------------------------------------------------
 ***********************************************************************************************/

$modules = & $this->manifest->getElementByPath('modules');
if (is_a($modules, 'JSimpleXMLElement') && count($modules->children()))
{

foreach ($modules->children() as $module)
    {
        $mname = $module->attributes('module');
        $mclient = JApplicationHelper::getClientInfo($module->attributes('client'), true);

Nog een aanvulling op mijn bovenstaande probleemstelling:

Ik vind net onder het "waarschuwingen" tabblad van Extensie beheer, de volgende meldingen:

De PHP tijdelijke map is niet ingesteld
De PHP tijdelijke map is de map die PHP gebruikt om een geüpload bestand in op te slaan voordat Joomla! dit bestand kan benaderen. Wanneer de map niet is ingesteld hoeft dit geen probleem te veroorzaken, indien er problemen zijn bij het vinden van manifest bestanden op geüploade bestanden kunnen deze mogelijk opgelost worden door de instelling aan uw php.ini toe te voegen.

en ook:

De waarde van de upload_max_filesize in het php.ini bestand is hoger dan de post_max_size variabele. De post_max_size variabele heeft hier voorrang en zal aanvragen van grotere omvang blokkeren. Dit betreft over het algemeen een verkeerde configuratie op de server als gevolg van een poging om de uploadgrootte te verhogen. Pas de upload_max_filesize aan tot deze tenminste overeenkomt met de post_max_size variabele of vice versa

Ik heb geen/weinig verstand van php. WAAR moet ik WAT aanpassen en heeft bovenstaande inderdaad met mijn oorspronkelijke probleem te maken? (niet kunnen installeren van templates en andere externe extra's)

De aanhef van mijn vraagstelling (installeren nieuwe template lukt niet) is in zoverre achterhaald, dat ik alles wat voor mij belangrijk is, inmddels heb ik kunnen installeren.

Wat echter als vraag nog open staat, is mijn laatste opmerking, hierboven, over de waarschuwingen op tabblad Extensie beheer.
Wie weet raad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan