Installeren op primaire partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannie

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
Dag allemaal,

Ik heb een AMD athlon 64 met XP Home SP2.
Met Partition Magic 8.0 heb ik een tweede primaire partitie gemaakt om XP64 te installeren. Prima gegaan, maar wanneer de gemaakte partitie actief is gemaakt en opgestart, weigert de installatie na verloop van tijd met de melding dat hij geen harddisk vinden kan. Ik heb het geprobeert met XP64, Lunix Suse en XP proffessional. Bij allen hetzelfde probleem. Wat doe ik niet goed? Kan iemand mij helpen?

Het is mij niet duidelijk wat die informatie met mijn probleem te maken heeft.

Voordat ik SP2 erop heb gezet heb ik ook al eens geprobeert om een ander OS erbij te zetten.

Ik denk dat je fout zit bij het actief maken van de partitie.
Er kan maar 1 actieve partitie op een hardeschijf.
Dit is meestal de C partitie.
Voor een tweede OS hoef je geen actieve partitie te hebben.
Je hebt 1 actieve partitie (C:\) waar je eerste OS op staat.
Daarnaast maak je een uitgebreide partitie(externe partitie) met logische station(s).(D:\, E:\, enz..)

Nu opstarten met de cd-rom van de OS die je wilt installeren.
Tijdens de setup aangeven dat deze op de D partitie moet komen of op een andere partitie, maar niet op de C partitie.

Normaal wordt er dan vanzelf een Dual-boot aangemaakt, zodat je kunt kiezen met welk OS je wilt opstarten.

Let op,
als je WinXP of Win2000 al geinstalleerd hebt en je wil Win95, 98 of ME ernaast zetten, dan werkt dit niet.

Begrijp ik het goed dat deze partitie niet primair, maar logisch moet zijn?

Geplaatst door Hannie
Begrijp ik het goed dat deze partitie niet primair, maar logisch moet zijn?
Juist, een logisch station op een uitgebreide partitie.
Kijk eens of het dan wel wil installeren.

De tweede primaire partitie heb ik logisch en unhidden gemaakt. Van CD opgestart en nadat allerlei files zijn ingelezen en de installatie wil gaan beginnen krijg ik wederom de melding dat er geen harde schijf is gevonden. Snap er echt niets meer van.

Gaat het hier om een "gewone" ATA hardeschijf of een Serial-ATA(SATA) hardeschijf?

Als het hier inderdaad om een Serial_ATA hardeschijf gaat, zul je in het begin van de setup op F6 moeten drukken om de SATA driver te laten installeren.
Zorg dat je deze op een floppy hebt staan.

Laatst bewerkt:
Volgens "Everest" is het SATA.
Waar haal ik deze driver vandaan?

Geplaatst door Hannie
Volgens "Everest" is het SATA.
Kijk daar zit denk ik je probleem, van het niet vinden van de hardeschijf.

Welk moedebord heb je volgens Everest?

Ik heb een K8V de luxe. Inmiddels heb ik de Satadriver bij de fabrikant gedownload. Maar tot mijn grote verbazing krijg ik de melding dat mijn PC met windows XP64 werkt en geen 32bitsdriver ondersteund. Ik heb toch echt de Home Edition erop staan.

Inmiddels tot de conclusie gekomen dat het mobo niet in orde was. Hierdoor had ik de meest vreemde fouten en foutmeldingen. Mobo is vervangen en alles draait als een zonnetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan