Installeren SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trotiel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Probleem?

Pc schoongemaakt, gescand op spyware en spam.
Daarna sp2 geinstalleerd, hij start nu niet meer op ook niet in veiligemode.

Wie weet een oplossing.

Wat bedoel je met schoon gemaakt.
Kast open en met de stofzuiger naar binnen.

Weet je wel zeker dat je alle stekkers er weer goed in hebt zitten.

PC schoongemaakt bedoel ik mee, alle temp mappen geleegt en andere troep verwijderd.

Kast is geheel niet open geweest.

Geplaatst door Trotiel
PC schoongemaakt bedoel ik mee, alle temp mappen geleegt en andere troep verwijderd.

Kast is geheel niet open geweest.

als je de aan/uit knop indrukt wat gebeurt er dan?

Dan start de pc gewoon op alleen windows xp start niet meer op, ook niet in veilige mode.

Geplaatst door Trotiel
Dan start de pc gewoon op alleen windows xp start niet meer op, ook niet in veilige mode.

heb je geen xp cd?
anders via die cd opstarten en kiezen voor upgrade in het installatiemenu

Het is niet van mij zelf, het is een Packard Bell PC, zal wel een recover CD bij zitten.
Kan ik XP niet opnieuw installeren maar dat ik wel alle gegevens behoudt.

Geplaatst door Trotiel
Het is niet van mij zelf, het is een Packard Bell PC, zal wel een recover CD bij zitten.
Kan ik XP niet opnieuw installeren maar dat ik wel alle gegevens behoudt.
vaak kan dat wel via de recover cd maar ook via een normale cd, als je maar kiest voor een upgrade en geen nieuwe installatie

Ken die optie niet, krijg je daar dan een optie voor als je opstart van de XP cd.

Geplaatst door Trotiel
Ken die optie niet, krijg je daar dan een optie voor als je opstart van de XP cd.
ja, eerst controleert de cd je installatie en daarna vraagt ie wat er waar moet gebeuren

Heb de cd even opgestart op mijn laptop krijg een menu met twee optie's

Enter voor installatie

R voor Voor XP herstel of repareren

Bedoel je deze optie Herstellen

Geplaatst door Trotiel

Enter voor installatie

enter voor installatie volgens mij, maar wat krijg je als je de pc opstart met ondersteuning van die cd (dus zonder dat je xp al draait)

Geplaatst door Trotiel

Enter voor installatie

Wat ik hier boven vermelde alleen de optie van F3 voor stoppen setup staat er nog bij.

Geplaatst door Trotiel

Wat ik hier boven vermelde alleen de optie van F3 voor stoppen setup staat er nog bij.

als je de bestaande installatie wilt herstellen zal je moeten werken vanuit de opstartpositie van de pc
dan kiezen voor herstel mits het hoofdaccount niet beschadigd is (ivm wachtwoord etc)
als dat niet werkt installeren kiezen, ik krijg hier dan de optie upgrade te zien

Als ik installeren kies, krijg ik de optie
ENTER= nstalleren
C=kieszen voor een nit-gepartitioneerde partitie
D= esellecteerde partitie verwijderen.

voor de rest geen optie's

Maar als hij installeren kies is hij dan zijn documenten en foto's kwijt of blijven die gewoon bewaard.

Een systeem repareren of herstellen
U kunt het systeem op verschillende manier repareren of herstellen. U vindt hieronder instructies voor elke methode. Probeer de methoden in deze volgorde uit:

Keer terug naar de laatst bekende juiste configuratie.
Start de computer in de veilige modus en probeer het probleem op te lossen.
Gebruik Windows XP Herstelconsole.
Gebruik Systeemherstel.
Gebruik Automatisch systeemherstel (werkt alleen met Windows XP Professional, niet met Windows XP Home Edition).
De laatst bekende juiste configuratie gebruiken:
Als u Windows XP niet kunt starten, kunt u de laatst bekende juiste configuratie van het systeem herstellen; in andere woorden: de laatste instellingen die werkten. Voer het volgende uit:

Start de computer en druk vervolgens op de toets F8 als Windows wordt gestart. Het menu Geavanceerde opties voor Windows wordt geopend.
Gebruik de pijltoetsen om Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten) te selecteren en druk vervolgens op ENTER.
Als een opstartmenu verschijnt, gebruikt u de pijltoetsen om Microsoft Windows XP te selecteren en drukt u vervolgens op ENTER. Windows XP herstelt het meest recente herstelpunt van de computer.
Windows XP Herstelconsole gebruiken:
Met Windows XP Herstelconsole kunt u:

De bestanden en mappen van het besturingssysteem gebruiken, kopiëren, vervangen of de naam ervan wijzigen.
Het opstarten van services of apparaten in- of uitschakelen als u de computer een volgende keer start.
De opstartsector van het bestandssysteem of het MBR (Master Boot Record) repareren.
Partities op stations maken en formatteren.
U gebruikt Herstelconsole op de volgende manier:

Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station en start de computer opnieuw.
Klik op Windows XP installeren in het menu dat verschijnt.
Druk op R om de geselecteerde Windows-installatie te repareren.
Als u Herstelconsole gebruikt, wordt u gevraagd om het wachtwoord van de account Administrator in te voeren. Als u driemaal een incorrect wachtwoord invoert, wordt Herstelconsole afgesloten. Als de database met de gebruikersaccountgegevens voor de computer ontbreekt of beschadigd is, kunt u Herstelconsole niet gebruiken.

Nadat u het wachtwoord hebt ingevoerd en Herstelconsole is gestart, typt u exit om de computer opnieuw te starten. Herstelconsole heeft bepaalde beperkingen. Raadpleeg Microsoft Knowledge Base-artikel 314058: 'Description of the Windows XP Recovery Console' voor gedetailleerde informatie.

Systeemherstel gebruiken
In de volgende sectie wordt beschreven hoe u Systeemherstel kunt gebruiken om de eerdere, werkende toestand van de computer te herstellen. Systeemherstel maakt een 'opname' van kritieke systeembestanden en bepaalde programmabestanden en slaat deze gegevens op als herstelpunten. U kunt deze herstelpunten gebruiken om de eerdere toestand van Windows XP te herstellen.

Een herstelpunt maken
Een herstelpunt maken is altijd handig als u van plan bent wijzigingen aan te brengen in de computer die niet zonder risico zijn of die de computer instabiel kunnen maken.

U opent de wizard Systeemherstel als volgt: klik op Start en vervolgens op Help en ondersteuning. Klik achtereenvolgens op Prestaties en onderhoud, Wijzigingen ongedaan maken met Systeemherstel en De wizard Systeemherstel uitvoeren.
Klik op Een herstelpunt maken en klik vervolgens op Volgende.
Typ een naam voor dit herstelpunt in het vak Herstelpunt. Deze datum en tijd waarop het herstelpunt is gemaakt, wordt automatisch door Systeemherstel aan de naam toegevoegd.
Klik op Maken om het herstelpunt te voltooien.
Systeemherstel gebruiken om Windows XP te herstellen
Als Windows XP wordt gestart, kunt u Systeemherstel gebruiken om een eerder, werkend punt van het systeem te herstellen. Voer het volgende uit:

Meld u aan bij Windows als Administrator.
Kik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik vervolgens op Systeemherstel. Systeemherstel wordt gestart.
Klik op de pagina Systeemherstel op Een eerdere status van deze computer herstellen (als deze optie nog niet is geselecteerd) en klik vervolgens op Volgende.
Klik op de pagina Selecteer een herstelpunt op het meest recente systeemcontrolepunt in de lijst Klik op een herstelpunt in deze lijst en klik vervolgens op Volgende. Er wordt mogelijk een bericht weergegeven van Systeemherstel met de configuratiewijzigingen die door Systeemherstel zullen worden aangebracht. Klik op OK.
Klik op Volgende op de pagina Keuze van herstelpunt bevestigen. Systeemherstel herstelt de eerdere configuratie van Windows XP en start de computer vervolgens opnieuw.
Meld u aan bij de computer als Administrator. De pagina Herstellen voltooid wordt weergegeven. Klik op OK.
Automatisch systeemherstel gebruiken:
Wij raden u aan om regelmatig back-ups te maken als onderdeel van een algemeen plan voor systeemherstel.

Opmerking: herstellen vanaf een back-up moet als laatste mogelijkheid voor systeemherstel worden gebruikt. Gebruik deze methode alleen als de andere opties niets hebben opgeleverd. U moet bijvoorbeeld eerst proberen om de computer in veilige modus op te starten en de laatst bekende juiste configuratie te herstellen. Deze stappen zijn eerder in deze sectie besproken.

Automatisch systeemherstel (ASR of Automated System Recovery) bestaat uit twee delen ASR-back-up en ASR-herstel. De wizard Automatisch systeemherstel in het menu Start onder Bureau-accessoires\Systeemwerkset\Back-up, neemt het gedeelte back-up voor zijn rekening. De wizard maakt een back-up van de systeemtoestand, systeemservices en van alle schijven die verband houden met besturingssysteemonderdelen. Automatisch systeemherstel maakt tevens een bestand met informatie over de back-up, de schijfconfiguraties (waaronder basisvolumes en dynamische volumes) en de manier waarop u een systeem kunt herstellen.

U kunt toegang krijgen tot het herstelpunt door op F2 te drukken als u hierom wordt gevraagd in het tekstmodusgedeelte van Setup. Automatisch systeemherstel leest de schijfconfiguratie in het bestand dat het maakt. Alle schijfhandtekeningen, volumes en partities worden hersteld op de schijf waarmee u de computer moet starten. Automatisch systeemherstel probeert alle schijfconfiguraties te herstellen, maar dit kan onder bestaande omstandigheden niet mogelijk zijn. Automatisch systeemherstel installeert vervolgens een eenvoudige installatie van Windows en start het herstel met de back-up die is gemaakt door de wizard Automatisch systeemherstel.

Raadpleeg de volgende Microsoft Knowledge Base-artikelen voor meer informatie over systeemherstel en -reparatie:

818903: Automated System Recovery Overview in Windows XP
322756: How to Back Up, Edit, and Restore the Registry in Windows XP
306084: How to Restore the Operating System to a Previous State in Windows XP
304449: How to Start the System Restore Tool from a Command Prompt in Windows XP
302700: An Error Message Is Displayed When You Attempt to Use the Automated System Recovery Wizard in Windows XP Home Edition
Een Microsoft Knowledge Base-artikel zoeken
Ga naar Help en ondersteuning van Microsoft (http://support.microsoft.com), typ het artikelnummer in het vak Zoeken in de Knowledge Base en druk vervolgens op ENTER als u een Microsoft Knowledge Base-artikel zoekt.

Ga vanmiddag naar hem toe en zal hier het resultaat vermelden.

Alvast bedankt.:thumb:

Heb XP pro + sp2 geinstalleerd en alles werkt weer normaal.
Ook de documenten en foto's stonden er nog op.

Alleen foto's in mail waren niet zichtbaar, moet even zoeken hoe dat ook al weer zat.

Geplaatst door Trotiel
Heb XP pro + sp2 geinstalleerd en alles werkt weer normaal.
Ook de documenten en foto's stonden er nog op.

Alleen foto's in mail waren niet zichtbaar, moet even zoeken hoe dat ook al weer zat.

welke methode heeft nu uiteindelijk gewerkt?
altijd leuk om te weten

Heb Windows XP opnieuw geinstalleerd in de zelfde map waar de oude stond, op deze manier blijven bestanden en foto's behouden.
Wel moet je naderhand alle programma's die er op stonden opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan