Installeren upc internet gaat niet zoals het hoort..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijk123

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Goedenavond allemaal,

Een vriend van mij (waar ik nu ben) heeft nieuw internet maar het installeren van het modem gaat niet zoals het hoort.

We hebben volgens de upc handleiding alles aangesloten zoals het hoort en we zouden een half uur moeten wachten voordat het internet het deed.

We zijn nu ongeveer 24 uur verder.. en doet het nog steeds niet (ach wat verwacht je anders van upc)

Er horen 4 lampjes te gaan branden,

ds
us
link

Ds knipperde gister en toen we vandaag het opnieuw probeerde knipperde us en ds brande continu.
Een hoop gedoe zonder resultaat.

Omdat de upc klantenservice wachtijden heeft van 10 minuten proberen we hier ons antwoord te vinden.

Heb je nog wat meer informatie nodig, geef een gil!

Alvast bedankt,

Erik & Stefan

Je zult je misschien afvragen waarom we nu wel internet hebben, we zitten namelijk eventjes op het draadloze netwerk van zijn buurman :rolleyes:

de spanning van het modem er al afgehad ??

Flamen hoeft niet hoor, heb ook UPC en geen klachten.
Meestal ligt het ook aan de gebruiker en niet aan UPC.:rolleyes:

Alles afkoppelen, spanning van de modem afhalen, minuutje wachten, de coaxkabel vanaf de splitter weer aansluiten, spanning op het modem zetten en kijken wat er nu gebeurd, de initialisatie kan een minuutje of wat duren.

Heb je een Arris modem dan moet de link led gaan knipperen als je de netwerkkabel van de comp of router aansluit.

Laatst bewerkt:
Na 24 uur het modem nog niet online en je hebt alles aangesloten zoals aangegeven in de installatiehandleiding en het moden onafgebroken aangesloten gehad(want dat is wel belangrijk) = Installatiemonteur.

Het voordeel is dat je deze gratis kan krijgen. ivm de 100% installatiegarantie van UPC
Het nadeel is dat je of tussen 8-13 of 12-18 thuis moet blijven op een dat om de monteur te ontvangen.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is als je in elektronisch schakelbaar gebied woont, dat het retour signaal(signaal wat terug moet komen naar UPC) nog niet geschakeld is.
Dat kan dan vanaf de Helpdesk zelf gedaan worden.

Het beste kan je bellen: rond 08:00 - 10:00.. 12:00 - 14:00 of 17:00 - 19:00 omdat dan de meeste mensen nog niet wakker zijn of aan het eten zijn.

En de 4 lampjes die horen te branden zijn: Power, US, DS, Online.
Link gaat pas branden als er een kabel in gedaan is die naar de PC gaat.

Laatst bewerkt:
We gaan het proberen en reageren zometeen weer.

Bedankt voor je hulp maar over dat flammen gebeuren,
Heel veel mensen hebben over dit bedrijf en zijn producten erg veel klachten, kwam onlangs nog een forum erover tegen en die had behoorlijk veel reactie over problemen.

Laten we hier vooral niet verder over gaan want ieder heeft hier zijn eigen mening over, excuses als je beledigt bent door deze opmerking. ;)

Na 24 uur het modem nog niet online en je hebt alles aangesloten zoals aangegeven in de installatiehandleiding en het moden onafgebroken aangesloten gehad(want dat is wel belangrijk) = Installatiemonteur.

Het voordeel is dat je deze gratis kan krijgen. ivm de 100% installatiegarantie van UPC
Het nadeel is dat je of tussen 8-13 of 12-18 thuis moet blijven op een dat om de monteur te ontvangen.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is als je in elektronisch schakelbaar gebied woont, dat het retour signaal(signaal wat terug moet komen naar UPC) nog niet geschakeld is.
Dat kan dan vanaf de Helpdesk zelf gedaan worden.

Het beste kan je bellen: rond 08:00 - 10:00.. 12:00 - 14:00 of 17:00 - 19:00 omdat dan de meeste mensen nog niet wakker zijn of aan het eten zijn.

En de 4 lampjes die horen te branden zijn: Power, US, DS, Online.
Link gaat pas branden als er een kabel in gedaan is die naar de PC gaat.

Thanks, er is al een monteur gebelt hoor ik net van die vriend voor aanstaande woensdag maar ik heb al maanden moeten wachten voordat het ein-de-lijk geleverd werd. (maanden telaat..)
We namen nu even zelf het iniatitief om dit probleem proberen opte lossen maar mocht er na vanavond geen vordering uitkomen, wachten wij af op de monteur :).

re vraagjuh

Ik snap hetniet..... volgensmij heb ik hetzelfde ofzo .... ik heb zegmaar gratis internet gekregen voor een jaar... en er kwam niet afgelope vrijdag maar de vrijdag daarvoor een monteur langs... en die heefd alles goed gezet enz en die zij dat ik ong 3 dagen moest wachten totdat upc het had verwerkt ofzo maarjah zoveeldagen zijn er nu al geweest en nogsteeds geen resultaat... ik heb zegmaar wel verbinding met de router denk ik maar niet met upc.....want er staat als ik op internet klik dat ik nietmeer handmatig de upc internetverbinding hoef te activeren. niet dat ik enig idee heb wat daarmee word bedoeld... maar ik heb dus 0,4 procent kennis van computers dus ik zou het fijn vinden als mij word uitgelegd wat er fout is?
ik heb dus draadloos internet....tenminste dat hoor ik te heben hihi alfast bedankt:thumb:
oh en srry dat ik een vraag in een vraag zet maat ik d8 jullie wete er vast wel wat van... en heel eerlijk heb ik ook geen idee hoe deze site werkthhi :p

XoX Amy:D

oh lkkr hoo zie ik nu pas dat dit 3 jaar gelede wasXD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan