installeren usb kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarno230

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik heb een kaart voor pci-usb. Maar ik heb er geen software drivers bij, ik weet ook niet welke ik daarvoor moet gebruiken? Windows 98 autodetectie vind em ook niet. weet iemand mischien hoe ik dit op moet lossen?

hmm misschien de website van de fabrikant?
effe kijken of je iets van downloads en drivers kan vinden

Zie je de kaart wel staan onder apparaatbeheer? (Deze computer rechtsklikken > eigenschappen > apparaatbeheer)

Zo ja, wat is de naam die wordt aangegeven?

Ik heb hier nog wel een cd met "98 drivers voor een Edimax / Via usb 2.0 pci kaart. Raar genoeg kon je die niet downloaden van de Via site, :confused: maar gezipt is het 149 KB dus dat kan ik zo even als bijlage in twee zipjes posten. :) (Bijlage is max 100 KB op het forum).

Vr.Gr. Egel.

Ik weet niet wat voor merk usb kaart het is, Ik kan die drivers natuurlijk altijd proberen als je ze zou willen posten

alvast bedankt

Ik zie de kaart ook niet staan onder apparaatbeheer dat vind ik wel raar

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je 'Nieuwe hardware' onder het configuratiescherm gedraait? En staat het ook niet bij apparaatbeheer onder het Usb tekentje als je dat uitklapt?

De leesmij voor de zips:
Edimax / Via USB 2.0 PCI-kaart driver voor W98 & Me

- Beide zips uitpakken naar dezelfde map,
- 'Nieuwe hardware' naar die map verwijzen.
Installatie gaat via de USB2VIA.INF, maar die zou W98 zelf moeten pakken als de nieuwe hardware gevonden wordt. (viacb.exe is denk ik voor het verwijderen van de driver.)

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan