installeren van adapter voor wifi lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.Niem

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2004
Hallo,

We hebben ADSL met een speedtouch 570. Het modem is succesvol geïnstalleerd op desktop nr1, via een kabel.

We willen nu nog 2 andere desktops aansluiten op het draadloze netwerk. Desktop 2 heeft windows me, desktop3 heeft windows 98. In principe zou dit moeten werken.

We krijgen op beide desktops de adapters niet geïnstalleerd. Bij desktop 2(windows me) gebeurd er dit:
Als je de cd-rom met de wizard (van de adapter) gaat draaien, kunnen we stap 1 doorlopen. Maar echter bij stap 2, het installeren van de software en de drivers krijgen we een foutmelding: kan setupx.dll niet vinden --> negeren of sluiten. Als je dan voor negeren kiest dan komt de foutmelding opnieuw, kies je voor sluiten dan wordt de installatie gestopt.

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen???
Elke hulp is welkom

A. Niem

Heb je al gekeken of je de adapter drivers kan downloaden?

Op de hoofd site kan dit niet. Misschien kan je even met google zoeken naar de drivers of ga naar driverguide.com of een andere drivers site. Misschien kan je beter proberen om de drivers handmatig te installeren. rechtermuisklik op deze computer computerbeheer en dan apparaat beheer. win98 kan anders zijn dan het geen wat er net staat.
Dan scrol je iets naar beneden en dan zie je apparaten staan. Staat er ergens een ? bij een apparaat rechtermuisklik daar dan op en dan stuurprogramma installeren. dan de wizard volgen. Laten zoeken op de cd en kijken of hij dan drivers vind. Zo niet. Kijk even in de handleiding of bel even met je provider. Die weten alles precies. Ik weet niet precies welk type je heb en ook niet welke adapters.

Het probleem is dat op die computer dus geen internet zit omdat we de adapters voor het wireless internet dus niet kunnen installeren. Volgens de cd-rom mag je de adapter ook pas 'inpluggen' wanneer de wizard dat aangeeft. Dus als het nog niet ingeplugd zit dan staat er ook nog niets bij apparaatbeheer. :confused:

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie,

Ik hoop dat je nog meer tips hebt,

A. Niem

Hebben we geprobeerd, er gebeurd dan niets.

Nog andere tips?

A. Niem

zag je ook al op wirelessnederland.nl :) als je nu met Verkenner de cd-rom doorsnuffelt en zoekt naar het bestand setup.exe en daar op dubbelklikt? moet toch werken dacht ik.

Ja duh,

Dat hadden we natuurlijk al lang geprobeerd, dan geeft het dezelfde foutmelding als wanneer je probeert te installeren vanaf de CD.

Geen internet

Misschien een niet zo slimme opmerking maar als PC1 wel internet heeft dan kan je de drivers daar toch downloaden en branden ? Of op een geheugenkaartje / USB stick oid ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan