installeren van een nieuwere MSN-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
325
Beste Helper,

In de windows XP, die ik gebruik zit een MSN-programma.
Een tijd geleden kwam een automatisch voorstel voor een updat binnen. Die heb ik toen genegeerd. Nu wil ik, nu ik de nieuwere versie bij anderen zie, eigenlijk die update wel binnenhalen. Ik weet echter niet hoe dat moet.
Ik heb wel een 6.1. via een andere weg gedownload, maar als ik deze dan installeer, gaat hij niet over de oude versie heen, maar hij plaatst zich naast de oude versie. En ik kan de oude versie niet verwijderen. Dat laatste heeft waarschijnlijk te maken met het feit, dat ik een voorgeinstalleerde XP op de computer kocht, en daar kan ik niet aankomen.
Kan iemand me helpen om de baan te effenen naar een nieuwere versie MSN, die over de oude versie heengeschreven kan worden.
Alvast hartelijk bedankt,

Sijmen Mol
 
Sijmen.
de versie van msn 4.x zit standaard in xp.
deze is te verwijderen maar daar moet je wel iets voor doen.Ik weet zo niet hoe dat moet maar deze vraag is al vaker op helpmij geplaatst. Gebruik de zoek functie van helpmij eens.
En de nieuwe versie kun je niet over de oude heen schrijven deze komt ernaast.
 
Het is heel eenvoudig om Windows Messenger uit XP te halen.
Ga naar Start > Uitvoeren > en typ dit in:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Dan heb je MSN Messenger verwijdert.

En dan download je gewoon de nieuwste versie en die installeer je dan. En dat is alles.

slk300
:cool: :thumb:
 
Kijk en dan is er toch een helper die dit dus al vaker heeft gedaan.
Zo leer ik ook weer wat.
 
aan slk300

Beste slk300,

Dank je wel voor de indrukwekkende rij cijfers en letters.
Ik heb ze ingetypt, maar ik krijg helaas een foutmelding.
"Kan het INF-bestand 96windir96 enzovoor" niet vinden.
Dat is wel even jammer, want je aanwijzing moet toch het ei van Columbus zijn.
Misschien heb je een vervolgadvies.
Dank je,

Sijmen Mol
 
Overtypen hoefde helemaal niet. Selecteer de hele zin en klik op rechtermuisknop, kies "knippen"

Dan start, uitvoeren en kies plakken.;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recentelijk Msn ook verwijderd via deze weg:

Start/Instellingen/Configuratiescherm/Software

Klik op het "MSN-programma" en klik hierna op de knop Wijzigen/Verwijderen.

Ik had ook geweten, dat er nog een andere manier is om het te verwjderen,
Maar ben het alweer vergeten.

Dennis.
 
Heeeeeel vreemd,

Als ik die regel knip en plak, dan zegt hij Windows messenger. En als hij klaar is zegt hij dat MSN messenger al verwijderd is. Dat laatste klopt aangezien ik dat al een tijd geleden gedaan heb.

Dus, regel knippen en plakken lijkt toch de oplossing te zijn:D
 
Opgelost

Beste slk300,

Ik heb Tanja1968's advies opgevolgd wat betreft het kopieeren van de rij cijfers en letters. Ik heb het gedaan en het werkte. Ik had dus klaarblijkelijk toch een typfoutje gemaakt.
Heel hartelijk bedankt.
Ik heb de msnversie 6.1. geinstalleerd en het werkt.

Sijmen Mol
 
Mooi dat het met zijn allen gelukt is:D Alleen jammer dat er nog een nieuwere versie blijkt te zijn zoals Humpe al zegt.

Nou ja, je weet in ieder geval hoe je deze weer kunt verwijderen:D
 
aan humpe

Beste Humpe,
Ik heb net voordat ik je bericht las de oude MSN-versie toch kunnen verwijderen en de 6.1 geinstalleerd.
Gaat die 6.2-versie, die jij voorstelt over de 6.1-versie heen of plaatst hij zich naast de 6.1-versie?
Als dat laatste neit het geval is, ga ik jouw link achterna

Sijmen Mol
 
Beste slk300,

Ook mijn complimenten hoor.

Dennis.

P.S. Ook dankzij dat knippen/plakken van Tanja1968.
 
Ik heb hem net gedownload en geinstalleerd. Het blijkt een volledige versie te zijn.

Maar die 6.1 weghalen is nu toch zo gebeurd? Dan alleen nog 6.2 installeren.

En als ik dan weer dmv die rij cijfers en letters messenger 6.2 wil verwijderen, dan zegt hij dat Windows messenger 4.7 al verwijderd is.

Blijft raar die 2 messengers verhalen.:confused:
 
klaar

Beste Humpe en Tanja1968,

Ik heb 6.1 ook via configuratiescherm en software verwijderd en 6.2 geinstalleerd en het werkt. En zoals eerder gemeld: de oude versie is verwijderd m.b.v. de cijfers en letters van slk300.
Nogmaals hartelijk dank allemaal, en wellicht via een ander probleem weer eens contact.

Sijmen Mol
 
Hij gooit het allemaal in MSN messenger map neer dus hij update MSN 6.1 naar 6.2. hoef je die oude niet te deinstalleren.
 
Ik heb dit ook uitgevoerd. Prima gelukt, maar hoe krijg je nou weer je contactpersonen te zien in je outlook?
Links beneden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan