Installeren van Turbo Pascal 7 in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gooz74

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Kan er iemand mij helpen bij het installeren van Turbo Pascal 7 in Windows Vista (64bit). Als ik het wil beginnen te installeren krijg ik steeds volgende foutmelding:

De versie van dit bestand is niet compatibel met de windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een x86- (32-bits) of x64- (64-bits) versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software.

Alvast bedankt

Weet je dan ook waar ik een 64-bit versie kan verkrijgen?

Dan zal ik eens op school zeggen dat ze jouw een 64 bit versie moeten geven of eentje vergoeden...

Maar Turbo Pascal is tegenwoordig toch gratis (en legaal) op t net te verkrijgen. Is er geen 64-bit versie te verkrijgen?

whehe oke... sorry! ik ken dat progje niet... misschien ff rechtsklikken -> eigenscahppen -> compaitaballiteit -> dit programma in compaitabaliteitsmodus uitvoeren en op Windows XP SP 2 zetten en dan een vinkje bij Als administrator uitvoeren...
probeer dat nog eens!

heb dat ook reeds gedaan. Dan moet ik rechtsklikken op het bestand c:\install.exe. Bij het uitvoeren als administrator krijg ik de melding dat hij c:\install.exe niet vind.

inderdaad, heb het ook al in een andere map of andere schijf geprobeerd. Niets helpt

Misschien toch school eens vragen naar een 64 bit versie...
Sorry voor de late reactie.. provider was down :mad:

Probeer het eens te installeren en daarna draaien in dosbox?

Zet even de installatie-software in een map, bijv. C:\TP7INST
Maak een map, bijv C:\TP7
Start DosBox
Doe: mount c c:\
CD \TP7INST
setup.exe (of welk programma dan maar ook de installatie-software voorstelt).
Installeer naar C:\TP7
CD \TP7
Turbo.exe (of het het programma dan ook maar heet)

Hopelijk is dit een manier om het werkend te krijgen.

Succes,

Tijs.

Installeren Turbo Pascal 7 in Vista

Op de site http://www.codegear.com kun je legaal Turbo Delphi Explorer downloaden. Deze is 32 bit en moet compatibel zijn met Vista. Je moet je wel registreren voor deze software. Met deze Turbo Delphi kun je ook tekstmodusprogramma's voor school schrijven.

Vista 64 ondersteunt geen 16 bit applicaties meer.

Ik heb 3 weken geleden TurboPascal7 gedownload. Doet het in Dosbox (ookmaar meteen gedownload). Hoeft nuks te installeren of zo. Ik werk opnieuw aan een data base en hij doet het perfect, Voor de liefhebber volgt een code om gegevensstructuren aan te maken.
Je meot dan met pointers (text, numeriek,decimaal etc etc) programmeren.

begin {fillchar zet alle ^.vorige en ^.volgende al op NIL}
n:=1; wortel:= nil; veld:= vwortel;
repeat
if wortel = nil then begin
new(wortel); fillchar(wortel^,sizeof(wortel^),chr(0));
repeat
if veld^.tiepe ='Tekst' then
begin
if wortel^.tp = nil then begin
new(wortel^.tp);
wortel^.tp^.tekst:= copy(regel[n],1,pos('/',regel[n])-1); delete(regel[n],1,pos('/',regel[n]));
houdertp := wortel^.tp end
else begin
new(houdertp^.volgende);
houdertp^.volgende^.tekst := copy(regel[n],1,pos('/',regel[n])-1); delete(regel[n],1,pos('/',regel[n]));
houdertp^.volgende^.vorige := houdertp;
houdertp:= houdertp^.volgende end end;

if veld^.tiepe ='Numeriek' then
begin
if wortel^.np = nil then begin
new(wortel^.np);
val(copy(regel[n],1,pos('/',regel[n])-1),wortel^.np^.num,fout);
delete(regel[n],1,pos('/',regel[n]));
houdernp := wortel^.np end
else begin
new(houdernp^.volgende);
val(copy(regel[n],1,pos('/',regel[n])-1),houdernp^.volgende^.num,fout);
delete(regel[n],1,pos('/',regel[n]));
houdernp^.volgende^.vorige := houdernp;
houdernp:= houdernp^.volgende end end;

leest regel uit bestand en maakt structuur aan en copieert de inhoud van de bestandsregel.

Welkom Pieter406,

Je reageert nu in een topic die meer dan een jaar oud is. Deze is niet actueel meer. Derhalve zal ik deze op slot zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan