installeren van updates lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Op de computer van mijn vrouw zocht ik naar updates voor haar windows 2000. Er werd een aantal essentiele updates aangeboden. Toen ik wilde installeren werd zoals gebruikelijk gevraagd naar het al of niet accoord gaan met de voorwaarden. Ik klikte toen per ongeluk op "niet accoord" . Uiteraard kon ik toen niet installeren. Daarna heb ik enkele keren geprobeerd ook na opnieuw opstarten en na een paar dagen om de updates te installeren, maar het scherm voor de vraag naar een (niet) accoord verschijnt niet meer en wanneer ik klik op installeren, verschijnt er een scherm met het bericht dat de onderstaande updates niet zijn geinstalleerd (en dat zijn de essentiele updates).
Vragen: kan het zijn dat dit alles komt door het "niet accoord"van de eerste keer? En zo ja, is er dan een oplossing voor om alsnog wel te kunnen installeren?

Een directe oplossing voor je automatische updateprobleem heb ik niet, maar ik denk wel een methode te hebben om die updates tóch te installeren.

Begin met het installeren en installeren van de Installer 3.1 (hier voor de NL versie).

Daarna: Ga naar http://download.microsoft.com
en vul in het zoekveld in het Qxxxxx of KBxxxxxx nummer van de update. Download ze dus rechtstreeks van Microsoft, en installeer ze handmatig. Doe dat voor alle jou gemelde updates.

Wellicht werkt daarna je automatische update weer, indien niet, dan maar stug volhouden met handmatig de updates downloaden en installeren.

Succes,

Tijs.

Dank je voor de informatie. Bij het installeren van de updates stoor ik op het probleem, dat de taal op de computer (nederlands denk ik) niet overeenkomt met de taal van de updates (engels) Is dit probleempje op te lossen?

Kijk even na welke versie van Windows 2000 je hebt.
Als je de Start knop met de muis indrukt, is er dan een optie Run of een optie Uitvoeren?
Indien Uitvoeren beschikbaar is, dan is het Windows 2000 Nederlands
Indien Run beschikbaar, dan is het Windows 2000 Engels.

Ok, nu terug naar het wisselen van taal bij het downloaden van een update.

Zie het rode vlak in de bijlage voor update KB926122: Je kunt d.m.v. het kiezen van een andere taal en daarna het knopje Change te drukken de taal van de update veranderen. Als je eigen taal ("Dutch") bij een bepaalde update er niet bijstaat, dan terugvallen op Engels.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• MS_updates_van_taal_veranderen.JPG
    MS_updates_van_taal_veranderen.JPG
    46,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Ik heb de updates via deze weg kunnen downloaden en installeren.
Het is een omslachtige weg, maar bij gebrek aan beter ben ik er wel blij mee.
Nogmaals hartelijk dank

Misschien heb je, om het je in je moeilijke proces van updating toch iets gemakkelijker kunnen maken, gebruik maken van de instructie van Frisian hier, vooral het deel "-Updates binnenhalen" waar meerdere updates via een 'boodschappenmandje' gedownload kunnen worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan