installeren van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackbeauty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
[SI

Hallo,
Heb zondag op computerbeurs een pc DELL gekocht, die was volledig, maar geen progamma's op... was begonnen met het istalleren van WINDOWS XP maar tot mijn grote spijt moest ik vaststellen dat ik compleet vast zat....
hij heeft al een deel gedaan, maar dan moest ik de cd-rom issteken die natuurlijk al een hele tijd aanwezig was in de toren, maar toen ik op OK drukte, moest ik invoeren wat ik wou installeren! Er stond toen op vermeld : D:\I386 drukte op OK maar niets helemaal niets, heb dan verschillende mogelijkheden geprobeerd maar totaal niets meer....

Ik moet vaststellen dat ik totaal blok sta met mijn pc die ik als kado wou doen aan mijn vriend daar hij nog met een oude pc werkt.....

Wie weet er een oplossing voor mij???? want ik zit totaal strop en weet geen raad meer en heb natuurlijk geen zin om er nog meer geld tegen te gooien....

Wie kan mij verder helpen AUB

Alvast bedankt Greet:confused:

heb je al geprobeert een nieuwe installatie uit te voeren? misschien is het een eenmalige fout.

succes!

installeren?

Ik had laatst ook zo'n logeetje...

mijn probleem was in eerste instantie hardware die niet helemaal op elkaar afgestemd is..twee bankjes geheugen van een afwijkend soort...kijk hier eerst eens naar...

het probleem van de verwijzing van te installeren bestanden had ik ook en gek genoeg verwees de X:/I386 naar een drive waarin de originele cd-rom nu net NIET in zat.
Er zaten twee cd/dvd-romdrives in. mijn simpele maar niet zo heel elegante oplossing was om een kopie van de originele installatie-rom in het tweede loopwerk te steken en toen had ik ineens geen problemen meer. (je kan ook heen en weer schuiven van de rom als je je een kopie wilt besparen...) En toen werd het hele zwikkie wel netjes geinstalleerd.

Het blijft mij alleen nog steeds een raadsel dat een andere drive ineens de "master" werd..dat kan een ander ons misschien vertellen....

Ik heb maar 1 cd rom drive dus kan ik moeilijk iets anders intypen.... maar alvast bedankt voor de tip...
Greet

het is dell. kan je het dan alleen niet installen met een dell xp cd?

Nee hoor

Nou dat maakt volgens mij niets uit...met enige regelmaat oude Dells opgeleukt, met willekeurig welk besturingsysteem dan ook.....

Gooit misschien de (verborgen) partitie waar de recovery bestanden op staan,roet in het eten,of heb de de hele schijf schoon gemaakt?

Even een andere HDD als test gebruiken.

Greetz

[SI
hij heeft al een deel gedaan, maar dan moest ik de cd-rom issteken die natuurlijk al een hele tijd aanwezig was in de toren, maar toen ik op OK drukte, moest ik invoeren wat ik wou installeren! Er stond toen op vermeld : D:\I386 drukte op OK maar niets helemaal niets, heb dan verschillende mogelijkheden geprobeerd maar totaal niets meer....

Dag black beauty,

Kun je aangeven wat er al precies is geinstalleerd en wanneer er om de cd word gevraagd? Na welk scherm of op welk moment bedoel ik daarmee!

Ik neem aan dat je de installatie ook gewoon hebt gestart vanaf cd rom? Dat zou iig betekenen dat die moet werken.
Heb je verder een beetje verstand van computers? Je zou dan kunnen proberen de i386 directory te kopieren naar de harde schijf en de setup vandaar te starten. Mocht je tijdens het kopieren merken dat er dan iets misgaat dan is of je xp cd of je cdromstation niet helemaal lekker meer.
Dat zijn de dingen die ik je op dit moment aan kan raden. Als je nog wt specifiekere info hebt, dan kan ik je eventueel verder helpen.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan