Installeren van Wordpress in Wamp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,

Het installeren van Wordpress in Wamp lukt niet. Weet iemand mij in stappen te vertellen hoe het moet?

mvg

Robin
 
Als het puur om het installeren van WP gaat, zou ik het niet beter kunnen uitleggen dan de standaard instructies van WP zelf.
Wanneer je daar een specifieke vraag over moet je díe stellen.
Of heb je misschien een probleem met Wamp?
 
De voorgaande stappen zijn volgens mij ('t is effe geleden):

WP installatiebestand downloaden
Installatiebestand uitpakken
Mappenstructuur ftp-en naar je web-server
Browser starten, in de adresbalk URL intoetsen, die eindigt op /install.php
En dan moet er een of meer dialoogschermen komen en uiteindelijk dat invulscherm dat je al liet zien.


Wat heb je precies gedaan en wat si het laatste scherm dat je wél kreeg te zien?


Had je eigenlijk wel tevoren een lege database aangemaakt (database zonder tabellen)?
 
Laatst bewerkt:
Die install.php openen in webbrowser heb ik volgens mij al geprobeerd en dat deed die niet, ik wilde het daarnet even weer opnieuw doen maar die WampServer icoon is geel en niet groen meer.... geen idee hoe dat kan...
Misschien dat ik de stap van de mappenstructuur al heb gedaan, maar hoe bedoeld u precies wat je dan moet doen?

Wat ik heb gedaan is dat gedeelte met de localhost dat je zo een startscherm krijgt, tot dat heb ik het gewoon goed gedaan zover ik kon zien.

Hoe bedoeld u een database zonder tabellen en waar zou je dat kunnen doen?

PS: sorry voor het laat reageren!
 
Een WAMP-server is een combinatie van Apache, MySQL en PHP.
Als je die hebt, moeten ze (Apache en MySQL) ook nog een keer opgestart worden,
wellicht is dat het verschil tussen een geel en groen icoon

Voordat je WP goed kunt installeren, moet je met MySQL eerst een database aanmaken.
Bij de installatie van WP wordt daarnaar gevraagd, als het goed is,
het installatiescript moet weten hoe de database heet en wat de inlog-gegevens zijn.
 
Een docent van mij gaat het me uitleggen hoe het werkt, maar dan met het programma XAMP, dat schijnt makkelijker te configureren te zijn;).

bedankt voor de reacties in ieder geval! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan