Installeren via USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Hoi,

Als je Windows installeert via een cd/dvd station, kun je de cd/dvd laten zitten, want bij het opnieuw opstarten, start het systeem automatisch vanaf de harde schijf, als je geen toets indrukt.

Als je Windows installeert via een USB Stick, kun je dat niet doen. Als het systeem opnieuw opstart, start het automatisch de USB schijf op.
Dat betekend, dat je er even bij moet blijven. Momenteel haal ik de usb stick eruit na het opnieuw opstarten, en zodra het systeem start, stop ik de usb stick er weer in, want ik weet niet of het installatie programma nog gegevens nodig heeft van de usb stick.

Kan iemand mij vertellen, hoe ik dat op een andere manier kan doen.

Ik kan dan het installeren van Windows 7 of Windows 8 opstarten, en daarna weggaan. Dan gaat de installatie verder vanzelf.

Hoi Flip,

Als je in het bios ingesteld hebt dat het eerste boot apparaat de usb stick is, zal hij daarvan opstarten.
Je kunt dan beter een ander apparaat als eerste instellen, bv de dvd speler, en tijdens de post een toets indrukken waarmee je kan kiezen van welk apparaat de pc opstart. (meestal F12)
Op die manier kan je de usb stick gewoon laten zitten.

@ROYONIX

Gewoon nieuwsgierig.
Hoe maak je zo'n screendump van een bios pagina? :o

Alvast bedankt

Kos

:) Ach gewoon met digitale spiegelreflexcamera ....:thumb:

:confused: Normaal anders kan niet, .... er zijn ontelbare manieren om een screenshot van desktop te maken ...maar van bios is het zeer moeilijk om zoiets te doen....:confused:

Laatst bewerkt:
Aha,

Dacht ik ook al.
Alleen als ik dat doe heb ik last van weerspiegelingen en die zie ik bij jou niet.
Daarom begon ik te twijfelen.

Bedankt.

Kos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan