Ik heb op een W98SE pc 2 spellen geinstalleerd: M.I.A. en CFS2. Installeren gaat wel, maar als ik wil spelen dan zie ik wel een blokje in de taakbalk verschijnen en de muisaanwijzer blijft maar ronddraaien, maar het spel start niet op. Op dezelfde pc staat ook w2k en daar werkt het wel.
Beide spellen hebben het ook altijd gedaan onder w98se op dezelfde pc.
Beide spellen hebben een cd nodig. Deze zit er in en draait en draait.
Het is een PII, 400, 128Mb, Riva TNT 16Mb, A-Open AB6X 440BX ATX mamaplank.
De pc is kapot geweest (harde schijf) en heeft maanden stilgestaan. Ik heb nu een nieuwe harde schijf en netwerkkaart geplaatst (zat er nog niet in).
Die netwerkkaart (Surecom) werkt perfect.
Ik ben wel bezig geweest met IRQ instelling van de 'legacy' van de videocard (dat was vroeger ook niet nodig). Handmatig op 5 gezet.
De nieuwe harde schijf is een Maxtor Diamond Plus 8 van 30 Gieg. Dat is ATA 133.
Kan dat een reden zijn? Ik bedoel ondersteunt de mamaplank dat wel?
Bij de opstart zie ik bij de harde schijf en de cd-rom de kreet UDMA33 staan.
Maar zoals gezegd onder w2k op de zelfde pc heb ik geen van bovengenoemde problemen.
Alle originele drivers zijn geinstalleerd en upgedate.
Ale kabeltjes in de pc zitten op de goede plek.
Waar moet ik het zoeken?
In de setting van jumpers op de harde schijf en/of cd-rom voormaster en slave?
Ik wil w98se wel opnieuw installeren, maar dan ben ik de dual boot kwijt (toch?) en moet ik dus eigenlijk w2k daarna ook opnieuw installeren.
Beide spellen hebben het ook altijd gedaan onder w98se op dezelfde pc.
Beide spellen hebben een cd nodig. Deze zit er in en draait en draait.
Het is een PII, 400, 128Mb, Riva TNT 16Mb, A-Open AB6X 440BX ATX mamaplank.
De pc is kapot geweest (harde schijf) en heeft maanden stilgestaan. Ik heb nu een nieuwe harde schijf en netwerkkaart geplaatst (zat er nog niet in).
Die netwerkkaart (Surecom) werkt perfect.
Ik ben wel bezig geweest met IRQ instelling van de 'legacy' van de videocard (dat was vroeger ook niet nodig). Handmatig op 5 gezet.
De nieuwe harde schijf is een Maxtor Diamond Plus 8 van 30 Gieg. Dat is ATA 133.
Kan dat een reden zijn? Ik bedoel ondersteunt de mamaplank dat wel?
Bij de opstart zie ik bij de harde schijf en de cd-rom de kreet UDMA33 staan.
Maar zoals gezegd onder w2k op de zelfde pc heb ik geen van bovengenoemde problemen.
Alle originele drivers zijn geinstalleerd en upgedate.
Ale kabeltjes in de pc zitten op de goede plek.
Waar moet ik het zoeken?
In de setting van jumpers op de harde schijf en/of cd-rom voormaster en slave?
Ik wil w98se wel opnieuw installeren, maar dan ben ik de dual boot kwijt (toch?) en moet ik dus eigenlijk w2k daarna ook opnieuw installeren.