Installeren Win XP prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Goededag.

Ik heb een probleempje... Ik heb gisteren een 2e hands desktop gekocht, Compaq Evo D500, en daar wil ik windows XP prof NL SP3 op installeren via een boot CD. Ik heb dan ook de boot volgorde aangepast en alles verloopt vlekkeloos, tot halverwege het copieeren van de bestanden.
Dan verschijnt er een blauw vastloop scherm met daarop de melding "irql_not_less_or_equal". Volgens verschillende forums lijkt er een probleem met drivers en/of hardware. Maar hoe kan ik drivers wijzigen / toevoegen als ik windows er niet eens op krijg??! Is er misschien een aparte windows versie voor Compaq systemen omdat ze toch ook hun eigen hardware hebben?

Help me aub!!

Deze EVO modellen zijn gewoon te installeren met een gewone Windows. Probeer voor de aardigheid eens een CD met SP2 op gewoonweg een andere CD. Er kan altijd een fout in zitten.

Mocht het nou echt niet lukken dan kun je nog de benodigde drivers downloaden van de HP site. Dit zijn allemaal zelf uitpakkende bestanden en maken een folder rechtstreeks onder c:\drivers. M.b.v. NLite kun je deze drivers integreren in je Windows installatie.

Heb je geen zin om de drivers te zoeken dan kun je ook alles downloaden van driverpacks.net . En dit vervolgens integreren m.b.v. NLite. Hierna heb je een DVD die op 99,9% van de systemen is te installeren.

Heb al meerdere CD-s geprobeerd, en dus ook SP2 enz. zelfde resultaat. Ga eerst proberen of het aan 't geheugen ligt.. Had ik namelijk nog liggen en die heb ik uitgewisseld, misschien dat ie daarom moeilijk doet? Als dat het niet is ga ik dus uitzoeken wat dat Nlite is... Namelijk nog nooit van gehoord en dus ook nooit gebruikt!

Bedankt voor de reactie en als ik iets wijzer ben geworden over het probleem meldt ik 't weer!

Pfffffffffffffff, nou was dus het geheugen wat het conflict veroorzaakte... Had nog wat liggen en dacht dat wel zou werken. NIET dus, oude geheugen modules terug geplaatst en HOPPA Win XP installatie draaid hoor!!

Toch bedankt voor de hulp en tot de volgende keer maar weer!

dat blauwe scherm heet BSOD (Blue Screen Of Death).
het verschijnt als er een kritieke fout optreed in een programma dat is opgestart door de bios
(windows of een wndows installatie bijvoorbeeld, zo heb ik het begrepen).

onderaan staat ook een errorcode die heel erg belangrijk is om je probleem op te lossen.
Blue-screen-2.jpg

de rood omlijnde delen zijn belangrijk. noteer die en post ze dan.
(als dit niet precies jou BSOD is, geen zorgen, het verschild per computer.
de rode delen zijn er altijd wel).

(ps sorrry, ik zie nu je laatste post pas (browser verstopte hem?).
toch handig voor andere dan maar)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan