Installeren windows 7.-0 faalt op laptop packard bell sl51

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lappieman

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Berichten
5
Hallo Mensen,

Wegens Vista problemen wilde ik op een packard bell sl51 laptop windows 7 gaan installeren. De laptop bevat een AMD Athlon X2 64.
Na de installatie van windows 7 (32 bit) blijft de laptop steeds opstarten, na de herstelmodus, kreeg ik de melding "bios not fully complyed with ACPI.
Na het kijken op de packard bell site is er voor deze laptop geen bios update.
Ook kun je in de bios verder nauwelijks wat instellen, is het nu uitgesloten op deze laptop windows 7 te installeren? Of kan ik wat anders doen zodat windows 7 wel gaat draaien op deze laptop.
 
Raar, zou geen probleem moeten zijn.

Heb je ge-upgrade van Vista naar 7 of eerst vista eraf gegooid en toen win7 erop gezet?

misschien nog een proberen,
mvg
Luck
 
Hoi !

Het is toch 'n kwestie van een bios-update !

Kan me moeilijk voorstellen dat Packard-Hell geen nieuw bios heeft uitgebracht na 23 Okt. j.l. )De sag dat Win 7 uit kwam

Immers: Voor 'n OEM-versie van Win 7 is er 'n bios-update nodig....

Link hieronder geldt voor WinXP, maar daar ook al hetzelfde probleem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314830

Greetz,

Harry.
 
Het is idd aangeraden om een BIOS update te doen. Je hebt ACPI toch niet uitgeschakeld in de BIOS?
 
in de bios van deze laptop kan je bijna niks instellen, alleen algemene rommel maar er zit bijv geen powermanagement in als ik met F2 de bios in ga.......dat vond ik al super vreemd.
 
Hoi !

Het is toch 'n kwestie van een bios-update !

Kan me moeilijk voorstellen dat Packard-Hell geen nieuw bios heeft uitgebracht na 23 Okt. j.l. )De sag dat Win 7 uit kwam

Immers: Voor 'n OEM-versie van Win 7 is er 'n bios-update nodig....

Link hieronder geldt voor WinXP, maar daar ook al hetzelfde probleem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314830

Greetz,

Harry.

Laatste bios is van 26-08-2008....
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=platform_vesuvio_a&g=2000

Er zijn wel gewoon Win 7 drivers beschikbaar, dus lijkt toch op een foute instelling in de bios
 
Nou dan ben ik vast gestoord, maar in de bios is nauwelijk wat in te stellen lijkt net of een gebruiker niet bij de geavanceerde instellingen kan/mag.........is dat ik er geen screenshot van kan maken anders had ik deze hier zeker geplaatst
 
Hoi !

Dan zou ik toch maar het bios uit de link van @mrmusic flashen.

Niet geschoten is altijd mis !

Greetz,

Harry.
 
Ja het ***lige van het verhaal is die P09 bios, die zat er al in toen ik hem kocht.........het is dus geen nieuwe bios voor mij.
 
Wel dit nog gevonden:



To work around this behavior, manually install the Standard PC hardware abstraction layer (HAL):
1. Restart the computer to restart Setup.
2. When Setup starts again, press F7 (not F6) when you see the "Press F6 if you need to install a third-party SCSI or RAID driver" screen.
Windows automatically disables the installation of the ACPI HAL and installs the Standard PC HAL.
 
Binnenkort maar ff proberen dan, betreft ook laptop van mijn ouders............iig geen Packard Hell meer voor mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan