Installeren Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Ik heb een pc met 1600 processor en 256mb ddr geheugen en een 20gb hd, nu wil ik XP hierop installeren maar tijdens het instaleren krijg ik steeds meldingen van bepaalde dll files die niet gekopieerd zijn en aan het eind slaat de pc vast met een blauw scherm en een waarschuwing dat de pc afgesloten wordt om scahde te voorkomen. Opstarten met een bootdisk om Fdsik uit te voeren wil ook niet lukken want hij herkent het medium niet. Ik heb de ntfs al weer terug gezet naar fat32. Ook dit mag niet baten.
Is er iemand die weet wat ik hieraan kan of moet doen?

Alvast bedankt

Geplaatst door NZ1900
Probeer een andere windows xp cd.
Niet iedereen heeft zomaar een andere WinXP cd.;)

Nicoline,
gaat het hier om een orginele WinXP?
Is de cd mischien vuil/beschadigd?

Waar loopt hij precies vast? Staat al je hardware in de hcl? Je kunt de optie winnt /checkupgradeonly eens proberen en kijken of al je hardware herkend wordt.

Het is een originanel windows.
Hij gaat beginnen met instaleren en dan geeft ie al aan dat er bepaalde *.dll files niet gekopieerd zijn, gaa je gewoon door met instaleren dan loopt ie vast bij het opnieuw boeten, dan krijg ik een donkerblauw scherm met die waarschuwing.
Op deze hd staan nog geen windows.
Dit is een schijf die over was.
Ik heb de partietie verwijderd en geformateerd naar fat32 met behulp van windows boot cd.

start eens op met een bootdiskette van windows 98 (downloaden van http://dos.li5.org/IMGS/WIN98SE.EXE)

doe vanaf de a: prompt eens:

scandisk [enter]

doe dan ook een oppervlaktecontrole. Zijn er sectoren die beschadigt zijn ????

doe daarna eens:

c: [enter] (je zit nu in c:\)
md i386 [enter]
copy x:\i386\*.* c:\i386 [enter] (x is cd-rom met xp cd erin)
cd i386 [enter]
winnt [enter]

LET OP, dat de installatie dus vanaf c:\i386 geschied en niet meer van cd-rom. Je krijgt dat ergens te zien tijdens installatie en je kan dat ook wijzigen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan