Installeren Windows XP via USB lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperpe

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Ik brobeer een bootable XP USB te maken met WinSetupFromUSB
Het eerste deel van de Windows XP Setup lukt, maar wanneer ik het 2de deel probeer (Grafische deel) verschijnt er alleen een zwart scherm met kniperent streepje.

Me PC is een dualboot/multiboot systeem waarop Windows 7 al is geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet de oorzaak maar anders kan je dit eens proberen : http://downloadsquad.switched.com/2...b-installer-for-windows-xp-vista-7-with-wint/

Ik dacht eerst aande Windows 7 usb tool. Maar dat zal vrees ik niet lukken aangezien je xp hebt. maar deze blijkbaar wel :)

Probleem is dat die niet als NTFS kan formateren, en als FAT32 duurt het installeren uren. (Athans in ieder geval het DOS deel)

Ik heb de XP USB ook onder VMware geprobeert en hier gaat hij wel door.
Ik heb de partietsie van XP Logish station naar Primary gezet, werkt ook niet.

Ik heb het idee dat de XP installatie bij het 2de deel op de verkeerde schijf en/of partitsie zoekt.
Ik heb 3 HDD schijven en 1 SSD schijf.

Ok,heel simpel:

Windows 7 verwijderen door de schijf te wissen, herpartitioneren, & formatteren.
Dan Windows XP vanaf de USB installeren op aparte partie.
Daarna Windows 7 herinstalleren op aparte partitie.

Ok,heel simpel:

Windows 7 verwijderen door de schijf te wissen, herpartitioneren, & formatteren.
Dan Windows XP vanaf de USB installeren op aparte partie.
Daarna Windows 7 herinstalleren op aparte partitie.

Ik heb Win 7 pas opnieuw geïnstalleerd, opnieuw installeren ervan wil ik niet want dan ben ik m'n data weer kwijt.
Ook zo waardeloos aan deze Windows versie, Xp kon je tenminste nog ook buiten Windows om installeren met behoud van data.

Heb zelf diverse OS'en op de PC, allen geïnstalleerd op een eigen schijf zonder de andere schijven eraan, na install alles er weer in, schijfletters naar smaak georganiseerd en te booten via de Bios Boot Selector, de BBS als ik een andere wil dan de default.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan