installeren xp gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Wil op een geformateerde harde schijf windows xp installeren daar mijn harde schijf met xp gechrasht is.
Als ik nu opstart van cd-rom dan krijg ik een blauw scherm zien waar instaat windows xp set up.
Dan ga ik akkoord met de voorwaarden en begint hij met installeren door het kopieren van bestanden naar installatie mappen.
Daarna initialiseert hij windows xp configuratie en dan geeft hij aan dat dit gedeelte van de set up klaar is en gaat hij de computer weer opnieuw opstarten.
Maar nu het probleem : hij begint weer helemaal van voren af aan dus weer het blauwe scherm met windows xp set up en weer de voorwaarden etc etc.
Heb de installatie cd rom meerdere keren gebruikt maar nog nooit dit probleem gehad en xp draait op die andere computers perfect.
Wie weet wat ik fout doe want wil ik weer graag gebruik maken van mijn eigen computer.:(

Alvast bedankt.
 
Je zou er eens voor kunnen kiezen om opnieuw te formatteren met de cd van XP.
 
Of haal die cd eruit, voor die opstart, wordt vanzelf wel om gevraagt, indien XP die wil hebben.
 
foramatteren + cd eruit

Heb het ook al geprobeerd met formatteren met de cd van xp maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Ook heb ik de cd eruit gehaald voordat hij weer ging opstarten maar krijg dan na het opstarten de volgende regel te zien : geen besturingssysteem aanwezig en blijft het scherm zwart.
 
Heb je een wat oudere computer die persee in de bios bij de bootsequence de hdd als eerste wil hebben, of is het een SATA schijf?
 
boot sequence

het is een oude bios,phoenix.

first bootdevice -> cd rom drive
second bootdevice -> hard drive
third bootdevice -> netwerkboot
fourth bootdevice -> removable devices

-> hard drive the systeem attempts to boot to the operating system from the first hard drive
in this list-> not found in this list-> next drive

Dit staat allemaal in boot.
Het is geen SATA schijf.
 
Laatst bewerkt:
nog een vraagje

Kan nu wel opstarten via de cd rom,heb mijn oude schijf als slave in een andere computer gezet en als master de schijf waar al xp op draait.
Maar als ik in de setup van xp , xp wil installeren en je krijgt dan het keuze menu te zien op welke partie hij xp moet installeren dan ziet hij alleen de master schijf en niet de slave.
Is het dan mogelijk dat mijn oude schijf gewoon kapot is?:confused:

Alvast bedankt.
 
Indien je hem als slave erbij hebt hangen, en de jumper staat ook goed, kun je hem dan wel in de bios bootscreen ontdekken of in de bios zelf?
 
ja hij ziet hem

In de bios zelf zie ik de slave staan en in windows verkenner zie ik hem ook staan en kan hem ook gewoon openen.
Wat gaat er dus fout?:(
 
Dan gaat er dus niets fout.:cool:
Deel die schijf in schijfbeheer in, formateer die partities en controleer die schijven dan met de twee gegeven opties aldaar, en zet de eerste partitie als aktief.

Probeer het dan nog eens in die andere comp, waar hij uitkomt, en zet hem weer als master en de cdrom als eerste opstartmedium, en maar weer proberen.
 
schijfbeheer

Heb nu schijfbeheer geopend en de schijf zie ik staan als actief.
Hoe moet ik deze schijf dan partioneren,met partion magic? (proggie heb ik niet).
En wat bedoel je met de twee opties?
En het actief zetten kan ik dat doen in schijfbeheer en hoe doe ik dat?
Sorry dat ik zoveel vraag.
 
opgelost

De aanhouder wint en heb eindelijk xp weer op de harde schijf staan maar heb gelijk weer een ander probleem maar daar open ik een andere topic voor.
Bedankt voor jullie oplossingen en meedenken.:thumb:

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan