Installeren XP op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je dient het in te stellen bij de SATA controller, denk dat er wel meer opties zijn dan alleen "main", is het een Phoenix bios?
Ja het is een Phoenix bios. Ik heb de bios gefotografeerd en op mijn site www.natex.nl/2 gezet. Ik hoop dat dit helpt in de zoektoch naar het antwoord op mijn vraag: hoe krijg ik xp op mijn acer5310 ipv vies-ta:)

Dat ziet er niet best uit, is het wel een SATA schijf die erin zit? en had je het al geprobeert met de XP cd?

Waag er anders een mailtje aan naar Acer.

Dat ziet er niet best uit, is het wel een SATA schijf die erin zit? en had je het al geprobeert met de XP cd?

Waag er anders een mailtje aan naar Acer.
Het is de Toshiba MK8037GSX die erin zit. Is dus wel SATA Woa van Acer....:eek: Wat een superbeperkte bios, das echt waardeloos.....:rolleyes:

Oeps, foutje, bedankt.:o

Maare, die kun je ook mailen.:p

Overigens kun je ook de drivers gaan slipstreamen in de XP cd, net zoals SP2 indien die er nog niet op zit.

B.v. op deze manier, of zo.

Oeps, foutje, bedankt.:o

Maare, die kun je ook mailen.:p

Overigens kun je ook de drivers gaan slipstreamen in de XP cd, net zoals SP2 indien die er nog niet op zit.

B.v. op deze manier, of zo.

Mmm dat ga ik zeker proberen. Dan moet het toch zeker gaan lukken. :p:p

ik kom er echt niet uit

Helpmij aub. Ik kom er echt niet uit! Ik heb dus die Acer Travelmate 5310 met een zeer beperkte Phoenix Bios, zie natex.nl/2 Ik wil heel graag xp erop hebben. Maar bij de met SP2 geintegreerde installatie cd krijg ik slechts een partite van 490mb te zien. Ik kan niet eens voortijdig op F6drukken om een andere driver te downloaden.
Ik heb echt de nijging het hele apparaat te dumpen, want het lukt niet. Ik raak wel gewent aan viesta maar een hele hoop software geeft compatiliteitsproblemen.
Hoe krijg ik de xp installatie cd verteld dat er een hd in zit? Aub help:mad:

Indien je die kunt emuleren in de bios naar een floppy drive, anders werkt dat niet.

Anders de drivers slipstreamen.
welke driver uit de lijst op de floppy heb je gebruikt om de harde schijf in de tm5310 te laten herkennen?:rolleyes:

de oplossing (denk ik)

Ik denk dat ik de oplossing heb voor uw probleem.
Met het programma N-lite kunt u alle bestanden bij elkaar zetten en een boot cd/dvd maken.

Programma uitleg N-lite:
http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

Link naar N-lite:
http://www.nliteos.com/download.html

Driver Sata voor de Acer:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62909

Op deze site staan allee drivers voor de Acer computers:
http://www.acerpanam.com/flex/acerdrivers/bin/drivers.html?CFID=3732672&CFTOKEN=61029384

veel succes, mij is het gelukt.

Windows XP home naar pro op laptop

Hoi,

Ik heb een laptop toshiba Satellite M70, er zit zo'n recovery cd bij die me XP home installeert, ik heb nu XP pro nodig voor mijn school maar ik krijg deze niet geinstalleerd, als ik hem gewoon wil installeren zegt hij dat de versie die op de laptop staat recenter is als deze die ik wil installeren.
Als ik opstart met de XP pro cd in de drive start hij op (blauwe scherm) en begint hij bestanden te laden tot ik op een gegeven moment een zwart scherm krijg met enkel de cursor op..
Kan het misschien zijn dat de recovery cd een verborgen bestand heeft geinstalleerd dat de mij geen toelating geeft om een andere versie van windows te installeren? En zoja kan ik hier omheen?
Formatteren lukt me ook nog niet, naar wat ik begrepen heb kan dit enkel met de XP cd maar die loopt niet..

Zij die me kunnen helpen alvast bedankt!!

Greetzz,

Peter

acer aspire 5310

Ik heb alles nu draaiende zoals "Officer" geschreven had. Alleen het geluid doet het nog niet. En ik weet ook niet hoe ik het aan de praat kan krijgen. Wie heeft een idee.

Ik heb de Audio drivers van Realtek installeerd maar heelaas.

Wie kan mij helpen.

Hermann

Probleem is opgelost. Ik had de foute audio driver installeerd. Na het installeren van de juiste drivers en een bios update gedaan te hebben werkt alles perfect.

Hermann

Laatst bewerkt:
Op bij Acer zeiden ze hetzelfde: In het BIOS de Sata naar IDE wijzigen maar tot mijn grote verbazing kent mijn 5310 deze optie niet!

Nou, nog heel wat reakties zie ik :)

Wat betreft dat het jammer is dat ik Vista heb "aangeschaft", die wordt je inderdaad door de strot gedwongen en staat al pre-installed op het systeem. Je kunt hem eventueel laten verwijderen en vergoeding krijgen maar in de praktijk rekent men kosten voor het verwijderen die dusdanig zijn dat je daarna vaak duurder uit bent.
Maar misschien dat de denktank in de EU beterschap gaat brengen nu ze het erover eens zijn dat voorgeinstalleerde windows slecht is voor de concurrentie en dus eigenlijk moet verdwijnen.

Wat betreft de laptop, hij draait nu prima onder Windows XP.
Deze (en ik neem aan dat ze toch gelijk zijn ;) ) heeft als je in de BIOS gaat en dan naar het tweede scherm (MAIN) gaat, onderin de optie : SATA AHCI ENABLE. Die kun je zetten op SATA of op IDE mode en in IDE mode herkent hij de harddisk wel, tenminste hier.
Verder heb ik met veel zoeken ook alle druivers gevonden en dus geen uitroeptekens meer.

Dus mocht je er niet uitkomen dan hoor ik het wel ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan