installeren xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
MIjn broer heeft een nieuwe harde schijf in zijn computer gezet en hij wil nu xp pro als besturingssysteem. Als hij de computer aanzet dan krijgt hij alleen wat gegevens over de processor en dat het een award plug and play bios extension.
Ben mbv de del toets in de bios gegaan en heb als boot sequence CDrom,A,C.
Start de computer weer op met de xp pro schijf in de cd-rom maar er gebeurt helemaal niks dus kan niet opstarten via de cd-rom.
Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik deze computer kan opstarten via de cd-rom zodat ik windows xp pro er op kan zetten.
 
Hoi suuus,

Zie je in de bios wel je cd-rom speler staan zoniet dan is er misschien een ide- kabel los.

gr, Modag
 
als de cd opstart krijg je zwart scherm ,moet je wel op een toets drukken staat er maar even dat je dat moet doen
 
Is het wel een originele versie van xp.

Want het kan zijn dat het niet bootable is, of heb je het al een keer eerder gebruikt?
 
nog niet helaas

Waar in de bios moet ik kijken waar de cd-rom speler staat?
Het is een orginele versie van xp maar heb de cd-rom nog niet eerder als bootable gebruikt.
 
opgelost

Na veel uren achter de computer van mijn broer te hebben gezeten blijkt dat zijn moederbord naar de haaien is. Heb er een ander moederbord ingezet en alles weer geinstalleerd en heb xp pro er op kunnen zetten dus mijn broer blij en ik eindelijk verlost van mijn broer in huis.
Wil iedereen bedanken voor alle goede tips en het meedenken.

Met vriendelijke groeten:thumb:
 
Re: opgelost

Geplaatst door suuus
Na veel uren achter de computer van mijn broer te hebben gezeten blijkt dat zijn moederbord naar de haaien is. Heb er een ander moederbord ingezet en alles weer geinstalleerd en heb xp pro er op kunnen zetten dus mijn broer blij en ik eindelijk verlost van mijn broer in huis.
Wil iedereen bedanken voor alle goede tips en het meedenken.

Met vriendelijke groeten:thumb:
:thumb:
ik ken dat, eindelijk van je familie verlost:confused: :thumb: ;)
 
hoe heb je dat voor elkaar gekregen:p je moederbord naar de haaien helpen? ik veronderstel dat hij voor de nieuwe harde schijf erin zat wel nog ging, dus heeft hij hem zelf kapot gemaakt:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan