Installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rennie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
HELP !!

Tijdens de installatie vanaf de cd-rom krijg ik steeds dezelfde melding. Weet iemand wat ik hiermee moet en nog veel belangrijker hoe kom ik er vanaf.

Gaat om de volgende melding:

"Het bestand cmdide.sys heeft een onverwachte fout (1024) veroorzaakt op Regel 5882 in d:\nt\base\boot\setup\setup.c.

Druk op toets om door te gaan."

Wanneer ik dus op een toets druk start hij opnieuw op en begint het verhaal weer van voor af aan.

Wie kan mij helpen.

cmdide.sys dit bestand is op jou cdrom beschadigd denk ik?
http://www.dynamiclink.nl/htmfiles/rframes/info_sys/info_c/64.htm

Hier kun je hem downloaden, probeer het bestand I386 van je cdrom naar je harddisk te kopieren ,zet daarna het gedownloaden bestand in die map ( I386) en start de setup ....winnt : enter

suc6

p.s je kunt ook proberen je cdrommetje schoon te maken:confused:

Als ik dat franse verhaaltje goed heb begrepen..
Zou booten vanaf CD en het opnieuw formateren van de aanwizige partities voldoende moeten zijn voor dit probleem op te lossen..

Heb zelf ook eens van deze rare meldingen gehad omdat de harde schijf niet leeg is en setup waarschijnlijk de oude kapotte boot sector detecteerd. Dat was toen pas na 2 keer formateren opgelost.. Dus in de recovery console niet voor R (repair) kiezen maar voor een nieuwe setup en dan niet voor snel formateren kiezen, want dan laat nog te veel troep staan. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan