Installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

ik heb eigenlijk een algemene vraag over het installeren van een windows os.

ik wist niet precies waar ik hem moest posten dus heb ik de vraag maar hier neergezet.

mijn vraag: ik wil xp installeren en daarvoor moet ik eerst een partitie aanmaken.
ik heb 1 hdd van 160gb. vreemd genoeg staat er als ik xp wil installeren dat ik plus minus400000000mb aan ongepartitioneerde ruimte heb.

hoe kan dit?

mvg mij
 
hallo mensen,

ik heb eigenlijk een algemene vraag over het installeren van een windows os.

ik wist niet precies waar ik hem moest posten dus heb ik de vraag maar hier neergezet.

mijn vraag: ik wil xp installeren en daarvoor moet ik eerst een partitie aanmaken.
ik heb 1 hdd van 160gb. vreemd genoeg staat er als ik xp wil installeren dat ik plus minus400000000mb aan ongepartitioneerde ruimte heb.

hoe kan dit?

mvg mij

De overige ruimte is dus al toegewezen (gepartioneerd)
Overigens lijkt mij een 4 met 8 nullen wel een érg grote hoeveelheid.............. m.i. moeten er zeker een paar nullen vanaf.
Reken met mij mee: 160 giga is (érg kort door de bocht en niet juist: ) 160.000 MB
Da's echt het maximum dat je aan vrije MB ruimte op de hdd kan hebben.
 
Laatst bewerkt:
jah dat klopt.

maar hij geeft toch echt 400000000 MB aan...

ik weet dat dat niet klopt want dat zou komplete onzin zijn... maar wrm geeft hij dat dan aan :confused:

even voor de duidelijkheid mijn laptop is gloednieuw en heeft een preinstall van vista ik kreeg een officiele cd van xp erbij om te downgraden.

waarschijnlijk is het een fout en moet het KB ipv MB zijn. maar dan nog zou het niet kloppen denk ik... nou jah het is geen storend probleem maar gewoon een rare fout.
 
Dat zou dan de volgende berekening opleveren:
400000000 Kb / 1024 Kb = 390.625 MB en dat is (weer kort door de bocht) 390 gig en dat komt idd. óók niet in de richting.
 
wel grappig... wat is de totale berekening?

ik heb dus 484768395(ik typ zomaar wat maar zoiets stond er wel) MB ongepartitioneerd
7239 MB voor vista die ik eraf heb gesodemieterd voor xp
225957 MB voor mijn HP_Recovery
1000 MB precies voor mijn HP_Tools

dit stond er ongeveer tijdens mijn installatie... getallen komen niet helemaal overaan maar goed...

en toch heb ik maar 160 gig xD
 
Ja, dát begin ik mij nu dus af te vragen, óf je idd. slechts 160 gig hebt.
 
haha jah dat vraag ik me ook af.

maar het gaat om de hp 6730b die komt alleen maar met 160 320 en nog iets ofzo.

en ik heb de 160 besteld. ook zie ik gwoon in deze computer wel 160 staan :p
 
Wat maakt het ook eigenlijk uit.
Waarom het om draait is dat je bij de installatie moet kijken of álle vrije ruimte te gebruiken is, dan wel dat er al partities zijn aangemaakt.
Als je het e.e.a. helemaal vanaf de grond af wil opbouwen, geef dan de setup van Windows simpelweg de opdracht om alle partities te verwijderen. Dán weet je zeker dat je met een schone lei kunt beginnen en het e.e.a. kunt indelen zoals jij dat handig vindt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan