installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

weetje

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Mijn vraag is ik heb een computer een amd
heeft 64 mb intern geheugen.
Kan zonder probleem win 98 installeren.
Maar nu wil ik graag win xp home installeren
Ik kom tot apperaten installeren tot ongeveer nog 33 minuten te gaan dan gaat het beeld op zwart met de cursor knipperend in de linker boven hoek hier komt die niet meer vanaf wie weet raad.
BVD groet weetje.

Van die processor weet ik niks, je geeft ook weinig informatie trouwens, maar de 64 MB is te weinig.
Moet toch minimaal 128 MB zijn.

Kan aan je videokaart liggen maar ook aan het feit dat je toch te weinig geheugen in je pc hebt.

128 of beter nog 256mb is aanbevolen

Waarschijnlijk ligt dit aan de grafische kaart.

Zorg ook voor voldoende ram-geheugen ( minimaal 128 mb)

groetjes speedtouch

M@rio wat kan er dan mis wezen met de videokaart?
groet weetje

Hij kan TE nieuw zijn.

Wat voor een videokaart is het?

Is nog maar 5 minuutjes. Nog even je bent mij voor :D

videokaart is tnt2 m64 pci 32 mb
kweet niet of je hier wat mee kunt
groet weetje

Ik weet niet of er een groot verschil zit tussen de MSI tnt2 m64 en die met pro er achter maar ik heb prima gedraaid met WinXP. Wel gebruikte ik altijd de detonator. De originele driver voor de tnt2 m64 liep nooit goed.
Ik had wel 128mb intern geheugen en 30 gig schijf.

Laatst bewerkt:
Het probleem als windows hiervoor geen ondersteunende drivers voor heeft, dan start de installatie niet op en kan je ook geen andere drivers installeren.

Heb je vooraf niet gekeken of windows compatible is met je hardware,als je een upgrade doe van 98 dan kan je deze test doen met de XP cd.

groetjes speedtouch

Doe je een upgrade of een clean install ?

Die 64 mb is idd wat te weinig, maar gok dat dit te komt door enkele apparaten in je systeem die niet helemaal compatible zijn met windows xp. Of er zijn geen goede drivers beschikbaar tijdens de installatie.

Check eens of er bekende problemen zijn met je systeem nu. Stop xp-cd er in en volg aanwijzingen op link: http://www.youthtech.com/techstuff/windows/winxp-upg/upgrade/upgchk1.htm

Meld als er problemen zijn. Zo niet probeer eens alles wat je niet echt nodig hebt uit je computer te halen als geluidskaart, netwerkkaart, etc.
Installeer XP en na installatie voeg je gewoon 1 voor 1 de apparaten weer terug. Daarna alle drivers updaten.

Mocht het ook niet lukken probeer het dan eens met een andere videokaart (tijdelijk)!

min. geheugen voor XP is 256 mb.
Ik zelf heb nog een pentiumII met 350 mhz en 512 mb geheugen en een videokaart van 32 mb en draai daar zonder problemen XP op.
Geheugen kost bijna niets meer.

Voor Windows® XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsxp/home/systeemvereisten.asp

Uit eigen ervaring is 126 MB eigenlijk al te weinig, heb nu 256 MB en werkt goed.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor jullie reactie.
Gezien de computer niet van mij is kan ik niet beoordelen of hier meer mb in mag zetten .
Laat staan een videokaart bij mag doen.
De opzet was eerst om de computer weer draaiende te krijgen .Dat is wel gelukt maar dat helaas met win 98
tis niet anders.
Groetjes weetje........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan