Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi allemaal,

Ik heb voor mijn zoon een "kale" pc gekocht, maar het lukt me niet om er een OS op te zetten... Krijg steeds de melding dat de pc niks ziet... Weet iemand wat ik kan doen?

Wat doe je precies? Wanneer komt welke precieze melding?

Zoals frankwannet zegt, heb je een SATA driver nodig.

Ga naar de site van de fabrikant, zoek de SATA driver, als je een diskette drive hebt, kan je de driver daarop zetten. Heb je die niet, dan moet je die in de XP cd slipstreamen. Dit kan met nLite (info op internet)

OS installeren

Sorry voor de late reactie, zlef tijd zonder internet gezeten. Ga de tips proberen. Bedankt alvast.

Kan het zijn dat de pc, lees "harde schijf" in de nieuwe pc nog niet geformatteerd is? Of is dit normaal gesproken wel het geval?

Zou niet uit mogen maken, gezien je tijdens de setup de gelegenheid krijgt te partitioneren en te formatteren. Zoals eerder gesuggereerd, lijtk het hier om Windows Xp te gaan. Echter wordt dit nergens bevestigd.;)

Maar toen ik windows XP installeerde heb ik geen problemen gehad want ik heb gewoon een sata schijf maar er stond eerst nog wel xp op

Maar ik heb ooit gehoordt je dan van dat nlite moet gebruiken

Nlite is alleen nodig als je de SATA driver wil slipstreamen. Dat het bij jou niet nodig was, kan ook als de SATA schijf als IDE ingesteld staat en niet als SATA in het Bios.

@realpower: Ik snap je toevoeging in dit topic even niet.
Wat bedoel je te zeggen tegen de TS?

EDIT: Laat maar.Crash heeft de voorzet al gegeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan